וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "ישראל לא תנוח עד שיימצא הרוצח"

נשיא המדינה השתתף אמש בעצרת לזכר הנרצחים במרכז הנוער הגאה בתל אביב והצהיר: "כדורים לא ישנו את אורחות חיינו ולרוצחים לא תהיה תקומה"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: לירז לבנה)

עשרות אלפי בני אדם הגיעו אמש (שבת) לעצרת הגאווה בכיכר רבין בתל אביב, כדי להתייחד עם זכרם של ניר כץ וליז טרובישי, שנרצחו לפני שבוע במרכז הנוער הגאה בעיר. בעצרת הענק השתתפו בין היתר נשיא המדינה שמעון פרס, שר החינוך גדעון סער, שרת התרבות והספורט לימור לבנת, חברי כנסת,פעילים בקהילה ההומו-לסבית ואמנים רבים.

בנאומו בפני באי העצרת אמר הנשיא פרס, כי "עם ישראל הוא עם של 'לא תרצח'. כדורים לא ישנו את אורחות חיינו ולרוצחים לא תהיה תקומה. ישראל לא תשלים עם עוול כזה ולא תדע מנוח עד שהפושע יובא לדין. היריות שפגעו בשבוע שעבר בקהילה הגאה פגעו בכולנו. מי שירה בניר כץ וליז טרובישי כיוון את האקדח אליך, אליי, אל כולנו".

פרס הוסיף כי "כל האזרחים הם אזרחים שווי זכויות. כל אדם נולד שווה, ולכל אזרח יש החופש להיות מי שהוא. והרשות נתונה להיות שונה וגאה. להיות אחר. אין אנו רשאים לנבור בחייהם של אחרים, כל עוד הם שומרים על החוק והסדר... לחופש נולדנו - ובחופש נחיה".

ראש העיר רון חולדאי אמר בעצרת כי הרגשת הכישלון בעקבות הרצח במרכז הנוער ההומו-לסבי "קשה ובוערת". לדבריו, "המציאות העגומה הזכירה לנו שהחירות והשוויון הם עדיין משימה שיש להשיג ומחייבת את כולנו. יש לחוקק ולומר בקול גדול: לא עוד הסתה. אנו רוצים שהקליעים שחדרו את לבם בלבם של ליז וניר יהיו אלה שינפצו את חומות השנאה והבורות".

שרת התרבות לימור לבנת הדגישה בנאומה כי על ההורים "להתגבר על הדעות הקדומות והפחדים. אל תתנו לילדיכם לפחד, אל תשאירו אותם לבד". השרה הוסיפה כי על ההורים להעניק לילדיהם "את כל התמיכה הדרושה כדי שיוכלו לממש את עצמם על פי נטיותיהם. אם תעמדו לצד הילדים, החיים שלהם ושלכם יהיו טובים ובטוחים יותר".

באירוע נשאה דברים גם חן כץ, אחותו של ניר כץ שנרצח לפני שבוע. לדבריה, "אנו מתחילים מסע ארוך של גאווה והסברה. את הקהילה הזו אי אפשר לשבור. הקהילה שהיתה שנים כה רבות בארון כבר לא תחזור אליו. נעשה כל שביכלותנו כדי להביא לשינוי. נלך בדרכו של ניר, בדרך של תמיכה וגאווה".

(עדכון ראשון: 21:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully