וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעללות בצה"ל - היסטוריה של אלימות

בשנים האחרונות נחשפו מספר מקרי התעללות שביצעו חיילים בצה"ל. בכל פעם מבטיח הצבא למגר את התופעה, שאחת לכמה שנים חוזרת

ההתעללות שביצעו קצינים בחיל האוויר, נחשפה שלושה שבועות בלבד לאחר פרשת ההתעללות הקשה שביצעו חיילים בחטיבה 188 של השריון. בשנים האחרונות נחשפו מספר מקרי התעללות בקרב יחידות צה"ל השונות ובכל פעם מבטיח הצבא למגר את התופעה.

כאמור, לפני כשלושה שבועות נחשפה התעללות קשה של חיילים בחיל השריון. אנשי הסגל שביצעו את המעשים ומפקד הפלוגה שידע על הנעשה נשלחו למאסר לאחר הליך משמעתי. היום הוגשו כתבי אישום בבית הדין הצבאי בחיפה נגד שלושה מפקדים בגדוד 74 של חיל השיריון. השלושה מואשמים בעבירות של התעללות ושררה על פקודים.

אחד מהחיילי השריון אמר בעדותו במצ"ח: "ירדתי משמירה ועברתי ליד החדר של החיילים הוותיקים ולא הייתי מדוגם. ארבעה מהם קראו לי ושאלו אותי למה אני לא מדוגם. עניתי להם ואז א' אמר לי 'נו, אז עשית את שלך'. בתמימות עניתי כן. ואז הם הם אמרו 'שמעתם, הוא עשה את שלו'. הם נעמדו לידי ואמרו לי 'פול'. הייתי על הגב וכל אחד מהם תפס אותי. ביד של ש' היה מקל שעליו סנדל שהם אמרו ששיך לילדה מעזה. ש' מרח את סוליית הסנדל על הפנים שלי והכריח אותי לנשק את הסנדל ואת המקל. הטקס האידיוטי הזה ארך רבע שעה".

בדצמבר 2008 מפקד מחלקה, סמל מחלקה ושלושה מפקדי כיתות ביחידת הכלבנים "עוקץ" הודחו מתפקידיהם בשל התעללות בחיילים ונידונו ל-14-21 ימי מחבוש. גורמי צבא אמרו אז כי נחשפה חריגה מהפקודות ומהנורמות הנדרשות. המפקדים השפילו חיילים וטרטרו אותם במהלך תקופת ההכשרה ביחידה. החשד היה כי במהלך נסיעה, מנעו המפקדים מהחיילים לישון ואף אילצו חיילים אחרים לטפס על גבם. בנוסף, חיילים סיפרו כי מנעו מהם ללכת לשירותים.

באוגוסט 2007 התעלל סמל מחלקה מגדוד 13 של חטיבת גולני בחייליו, השפיל והעליב אותם. הוא אף הניח אבנים על אשכיו של חייל שדימה פצוע בתרגיל כדי "להמחיש לו כאב של פציעה". במקרים אחרים, הוא דרש מחיילים לתחוב חפצים קטנים לישבנם מול חבריהם, כעונש. לאחר שנחשפה הפרשה, הוא נידון ל-56 ימי מאסר, הודח מתפקידו ונקבע כי הוא לא ישוב לגדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully