וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: אסור לבי"ס חרדי להפלות עדתית

עמותת "נוער כהלכה" עתרה לבית המשפט נגד בית הספר חרדי בעמנואל בעקבות ההפרדה שנעשתה בין תלמידות ממוצא אשכנזי וספרדי. השופטים: לבטל לאלתר ההפרדה

בג"ץ הורה היום (חמישי) לבית הספר החרדי "בית יעקב" שבהתנחלות עמנואל, לבטל לאלתר את נוהג האפליה העדתית שהונהגה במוסד נגד תלמידות ממוצא ספרדי. בשנת 2007 בוצעה בבית הספר הפרדה בין רוב התלמידות שמוצא משפחתן אשכנזי לחברותיהן שמוצא משפחתן ספרדי. נציגת התלמידות מהמוצא הספרדי פנתה בעניין למשרד החינוך ובעקבות כך פנתה מנכ"לית משרד החינוך למרכז החינוך העצמאי בדרישה לבטל את ההפרדה בבית הספר ולפעול להחזרת המצב לקדמותו.

נוכח ההפרדה, התקיימה פעילות משפטית בשני ערוצים מקבילים. מצד אחד הוגשה עתירה על ידי עמותת "נוער כהלכה" שבראשה עומד יואב ללום. העתירה דרשה מתן צו להפסקת ההפרדה והאפליה בבית הספר. בעקבות הגשת העתירה, הורה משרד החינוך לבית הספר לצמצם את ההפרדה ובעקבות זאת הורד קיר גבס מפריד, אך בפועל המשיכה ההפרדה לפעול בצורה מפלה ובית הספר אף כפה על הבנות ממוצא ספרדי להתאים את עצמן לבנות האשכנזיות. כמו כן הגישו מרכז "תמורה" ותנועת "אחותי" הגישה תביעה נזיקית לבית המשפט בשם תלמידות בית הספר.

היום הוציא בג"ץ צו האוסר על בית הספר להפלות את התלמידות ממוצא ספרדי. השופטים אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר ציינו בהחלטתם כי "מנהלת החינוך העצמאי תדאג להסרת כל סממן של אפליה בין בנות ספרדיות לבנות אשכנזיות בבית חינוך 'בית יעקב' בעמנואל. משרד החינוך ינקוט בכל האמצעים החוקיים לתיקון המצב, לרבות שלילת רישיונו של בית הספר ועצירת תקצובו".

השופט אדמונד לוי ציין בפסק הדין כי "בית הספר 'בית יעקב' ומרכז החינוך העצמאי פגעו בזכותן של התלמידות הספרדיות לשוויון ובכך חרגו מהאיזון החוקתי שבין הזכויות הנוגעות בדבר. משרד החינוך חרג מסמכותו שעה שנמנע מלהפעיל את האמצעים העומדים לרשותו לצורך מניעת האפליה האמורה". השופטים גם הטילו על הנהלות בית ספר "בית יעקב" לשלם הוצאות שכר לפרקליטי העותרים בסכום של 75 אלף שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ
  • אפליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully