וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מצהיר: "רג'ר יישאר בריבונותנו"

שר החוץ סייר בכפר החצוי על גבול לבנון ואמר כי "ההחלטה על נסיגה תתבסס על שיקולי ביטחון". ראש ממשלת לבנון אמר מוקדם יותר השנה כי נסיגה תהיה "הישג לאומי לבנוני"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שר החוץ אביגדור ליברמן ביקר היום (רביעי) בכפר רג'ר, הסמוך לגבול לבנון ואמר כי "לא יהיה שום הסדר מול לבנון וסוריה, הכפר רג'ר כולו יישאר בריבונות ישראלית". ליברמן הוסיף כי "ההחלטה שלנו באשר לכפר תתבסס על שיקולי ביטחון ושיקולים הומניטריים". בחודשים האחרונים עלתה לדיון פעם נוספת סוגיית הכפר, והשבתו לריבונות לבנונית.

בחודש מאי השנה אמר ראש ממשלת לבנון פואד סניורה כי "הדיבורים על רג'ר נועדו ליצור פילוג ומחלוקות בתוך לבנון". לדבריו, כל נסיגה ישראלית ולו מסנטימטר של אדמות לבנון הכבושות "היא הישג לאומי לבנוני וערבי". סניורה הוסיף כי הכפר "יישאר איזור כבוש עד להסתלקות הכוחות הישראלים ללא תנאי".

מוקדם יותר השנה אמר סגן מזכ"ל האו"ם, אלן לה רוי כי ישראל מחוייבת לנסיגה לפי החלטה 1707, שהביאה לסיום מלחמת לבנון השניה. לדבריו, יוניפי"ל דוחף להסכם בנושא ואף הגיש הצעה לישראל וללבנון בשנה שעברה. הוא הוסיף כי עדיין אין תאריך לנסיגה, אך כי באו"ם "מקווים שבקרוב תושג הבנה בהתאם להצעת יוניפי"ל, שתקדם נסיגה ישראלית, בהתאם להחלטה 1701".

הכפר רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלקו הצפוני של הכפר המצוי בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל. תושבי הכפר הם אמנם אזרחים ישראלים, אך חלק ניכר מבתיהם ושטחיהם החקלאיים נמצאים בשטח לבנון ולכן הם אינם יכולים לקבל שירותים מהרשויות הישראליות. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully