וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לקצב: לא יתקיים שימוע נוסף

נשיא המדינה לשעבר ביקש את ההליך לאחר שלטענתו, השתנה כתב האישום וצוות הפרקליטות. השופטים דחו את הבקשה בטענה ש"הגשת כתב אישום אינה גחמה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר (רביעי) את בקשת נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, לשימוע נוסף בעניינו. הבקשה הוגשה במהלך חודש יוני, בטענה כי בעקבות חומר חקירה חדש וחילופים בצוות הפרקליטות יש לערוך שימוע נוסף.

בהחלטתם הבוקר, כתבו השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח כי "חילופי פרקליטים, כמו גם חילופי סניגורים, אינו אמור להוות סיבה לבחינה חוזרת של כל ההליכים ולהחזרתם לנקודת ההתחלה". על פי השופטים, "החלטה של תובע אם להגיש כתב אישום, אם לאו, איננה תוצאה של גחמה אישית הקשורה באישיותו המיוחדת של המחליט הספציפי, כי אם החלטה מושכלת שנעשתה לאחר בחינת כל תוצרי החקירה".

השופטים המשיכו וכתבו כי "מבלי לפגוע בחשיבותה של זכות השימוע, הרי במסגרת האיזון הכולל של כלל האינטרסים יש ליתן את הדעת גם לצורך להקפיד על עבודה יעילה של רשויות התביעה, לצורך לפיו ההליכים הפליליים יחלו ויסתיימו תוך זמן סביר".

לפני כשבועיים הגישו סנגוריו של קצב את תשובתם לכתב האישום שהוגש נגדו, בה כפר בכל סעיפי העבירות ובכמעט כל סעיפי העובדות. בתשובה, אשר הוגשה בידי עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא, הודה קצב כי בעת שכיהן כשר התיירות חיבק את המתלוננת א' במספר הזדמנויות, אך הדגיש כי "מדובר היה בחיבוק ידידותי בלבד, בדיוק כמו החיבוקים שנתן לאנשים רבים אחרים". באשר לסעיף לפיו ניסה לקיים איתה יחסי מין בניגוד לרצונה בעת ששהה בחדרו במלון פלאז'ה בירושלים, טען קצב כי באותו היום היה בסבב פגישות. "מאחר והמדובר במועד רחוק בזמן", נכתב שם, "אין לצפות מהנאשם כי יזכור בפרוטרוט מהלכיו ביום זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully