וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד הושבע: "לא מחכה לברכת המערב"

מיד לאחר השבעתו הבוקר, אמר הנשיא האירני כי אינו מחכה לברכות המערב. במהלך ההשבעה התאספו מאות מתומכיו של מוסאווי מחוץ לפרלמנט ומחו נגדו

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (רביעי) לאחר השבעתו כי אינו מחכה לברכת המערב על בחירתו. "שמענו שמספר ממנהיגי המערב הסכימו להכיר בבחירתי אך לא לברך את ממשלתי החדשה", אמר, "ובכן, אף אחד לא מחכה להודעותיכם".

אחמדינג'ד הושבע מוקדם יותר לכהונה שנייה כנשיא. בחירתו המחודשת עוררה גל מחאה אלים ברפובליקה האיסלמית, כשמנהיגי האופוזיציה ובראשם הרפורמיסט מיר חוסיין מוסאווי טענו כי הבחירות זויפו.

מחוץ לבניין הפרלמנט בטהרן התאספו מאות מתומכיו של מוסאווי, במחאה על ההשבעה. לא דווח על עימותים אלימים בין המפגינים לבין מאות השוטרים המוצבים במקום. לדברי עדי ראיה, המפגינים מקיפים את הפרלמנט ולפי דיווחים, השוטרים מרססים אותם בגז מדמיע.

עדי ראייה במקום דיווחו כי אישה אחת נעצרה על ידי המשטרה, לאחר שקראה ססמאות התומכות במוסאווי. "המשטרה אמרה לכל יתר המפגינים להיעלם", סיפר אדם שנכח במקום.

למרות שאמש סרב הבית הלבן לברך את אחמדינג'ד על בחירתו, היום פורסמה הודעה מוושינגטון לפיה ממשל אובמה מכיר בנשיא האירני הנבחר. עם זאת גרמניה, צרפת ובריטניה מסרבות לברך את הנשיא. שלשום אישר האייתוללה עלי חמינאי אישר באופן רשמי את מינויו של מחמוד אחמדינג'ד לנשיא אירן.

עדכון ראשון: 08:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully