וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה אגר מלאי של 40,000 רקטות"

הטיימס הלונדוני מדווח עוד כי הארגון מאמן את אנשיו בשימוש ברקטות שמסוגלות להגיע לת"א ובטילים נגד מטוסים. ראש מטה פיקוד צפון: "השקט עלול להתפוצץ בכל רגע"

שלוש שנים אחרי מלחמת לבנון השנייה, גוברים החששות בצד הישראלי שהעימות בצפון יתלקח מחדש כאשר הפעם חיזבאללה חמוש בצורה טובה יותר מאי פעם. עיתון הטיימס הלונדוני דיווח אמש (שלישי) מפי מקורות בישראל, באו"ם ובחיזבאללה, כי הארגון השיעי חזק היום מכפי שהיה ב-2006. העיתון מדווח כי חיזבאללה אגר מלאי של כ-40,000 רקטות וכי הארגון מאמן את אנשיו בשימוש ברקטות קרקע-קרקע שמסוגלות להגיע לתל אביב ובטילים נגד מטוסים שמטרתם לפגוע בעליונות האווירית הישראלית ובשליטתה המוחלטת בשמי לבנון.

ראש מטה פיקוד הצפון, תת אלוף אלון פרידמן, סיפר לטיימס כי היציבות באזור הגבול בין ישראל וחיזבאללה "נתונה בסכנה". הוא הוסיף שהשקט, שהושג בעקבות מלחמת לבנון השנייה, עלול "להתפוצץ בכל רגע".

חששותיו של תא"ל פרידמן מתבססות גם על הצהרותיהם של בכירי חיזבאללה, ביניהם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, שהצהיר שכל התקפה ישראלית על פרבריה הדרומיים של ביירות תוביל לתקיפה של חיזבאללה בתל אביב. "שינינו את המשוואה שהייתה קיימת קודם לכן, וכעת מדובר בפרברי ביירות הדרומיים מול תל אביב", הוא אמר.

לפני כשבוע דיווחה סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית כי צה"ל הציב ארבעה טנקי מרכבה במרחק של 100 מטר משער "חסן קסב" שליד כפר שובא. בנוסף דווח כי לנוכח זאת, צבא לבנון וכוח יוניפי"ל הכריזו על העלאת הכוננות באותו אזור. הסוכנות דיווחה עוד כי שישה מטוסי קרב ישראלים נצפו חגים באזור כפר שובא, ומשם טסו לאזור חצבייה, הבקעה המערבית, תופאח, ומרג'עיון. מדובר צה"ל נמסר כי "כי אין כל פעילות חריגה בגבול הצפון".

הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי התייחס אף הוא למצב בגבול הצפון. לדבריו, צה"ל "עוקב בדריכות אחר הנעשה בגבול הצפון. ככלל, שורר שם שקט, ואני לא מודע לקיום רוחות מלחמה באזור". במהלך ביקור בבסיס הקליטה והמיון בתל-השומר, לרגל גיוס לחטיבת כפיר, ציין אשכנזי כי "ראינו בשבוע שעבר פיצוץ בדרום לבנון – דבר שמוכיח את טענותינו שחיזבאללה מחזיק אמצעי לחימה בשטחים בנויים בדרום לבנון. אנו רואים זאת בחומרה, והדבר נמצא בטיפול יוניפי"ל וממשלת לבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully