וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה שחררה העיתונאיות האמריקאיות

בעקבות ביקורו של נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון במדינה הקומוניסטית, העניק קים ז'ונג איל חנינה לשתי העיתונאיות שנדונו ל-12 שנות עבודות פרך

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שתי העיתונאיות האמריקאיות שנידונו ל-12 שנות עבודות פרך בצפון קוריאה שוחררו, והן עושות את דרכן ללוס אנג'לס במטוסו של נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון. כך מסר הלילה (רביעי) דוברו של קלינטון לסוכנות הידיעות רויטרס. מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל העניק אמש חנינה לשתי העיתונאיות האמריקאיות, לורה לינג ואיונה לי, זאת בעקבות ביקור נדיר של קלינטון במדינה הקומוניסטית. הנשיא ברק אובמה ברך את קלינטון על "עבודתו הטובה" למען שחרור העיתונאיות.

גורם רשמי סיפר שקלינטון אמר לצפון קוריאנים "שדברים טובים יכולים לצמוח משחרור העיתונאיות". הגורם הוסיף כי חברים בצוות לביטחון לאומי של אובמה תידרכו את קלינטון טרם נסיעתו וכי קלינטון לא התנצל בפני צפון קוריאה על פעילותן של העיתונאיות.

מוקדם יותר נפגש קלינטון בפיונגיאנג עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג איל. סוכנות הידיעות של דרום קוריאה, יונהאפ דיווחה כי קלינטון העביר לקים מסר מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, אך בבית הלבן מיהרו להכחיש כי מסר כזה אכן הועבר והדגישו כי ביקורו של קלינטון הינו ביקור פרטי.

במרץ האחרון עצרה צפון קוריאה שתי עיתונאיות אמריקאיות בגבולה של המדינה עם סין. העיתונאיות הואשמו בכניסה בלתי חוקית למדינה עם "כוונות עוינות" ומשפטן החל ב-4 ביוני. העיתונאיות, לורה לינג ואונה לי, נעצרו בגבול כשעבדו על כתבה בנושא פליטים, המנסים להימלט מהמדינה הקומוניסטית. בית המשפט בצפון קוריאה האשים אותן ב"פשעים חמורים נגד האומה" וגזר עליהן 12 שנות מאסר במחנה עבודה.

מאחר שלארצות הברית אין קשרים דיפלומטיים עם צפון קוריאה, המאמצים לשחרורן ולפתור את הסוגיה נעשו דרך שבדיה שמייצגת את ארצות הברית במדינה הקומוניסטית. שליחותו של ביל קלינטון נעשתה שעה שארצות הברית ובעלות בריתה מנסות לשכנע את צפון קוריאה לחזור לשיחות על פירוקה מנשק אטומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully