וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "בלי שלום - המזה"ת יהיה גרעיני"

במפגש עם חברי קונגרס אמריקאים אמר נשיא המדינה, כי "אם נחמיץ הפעם את ההזדמנות לשלום, המזרח התיכון יהפוך לאזור גרעיני בלתי נשלט וזו תהיה נקודת אל חזור"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידא: איילת שולמן)

"אם נחמיץ הפעם את ההזדמנות לשלום, המזרח התיכון יהפוך לאזור גרעיני בלתי נשלט וזו תהיה נקודת אל חזור. אני בטוח כי אף אחד אינו מעוניין לראות זאת. זו תהיה טעות אם הדבר יקרה. חייבים למנוע מהאירנים השגת נשק גרעיני". כך אמר הערב (שלישי) נשיא המדינה שמעון פרס בפגישה עם משלחת של חברי קונגרס רפובליקנים בירושלים.

פרס גם התייחס לאופי ההסכם המדיני שניתן להשיג כעת ואמר: "באשר לאופי השלום שנוכל להשיג אני סבור כי יש תחילה לעגן את הנושאים שיש עליהם כבר הסכמות ולאחר מכן להמשיך לסוגיות שקשה כרגע להסכים עליהן".

בפגישה, בה נטלו חלק 40 חברי קונגרס, אמר אריק קנטור, ראש הרוב הרפובליקני בקונגרס, כי "אנו מייצגים את המשלחת הגדולה ביותר של חברי קונגרס שהגיעו אי פעם לישראל. באנו להעביר את המסר לפיו הקונגרס האמריקני עומד איתן לצד ישראל וכי היעד המרכזי של ביקורנו הוא חיזוק יחסי שתי המדינות".

פרס אמר לחברי הקונגרס, כי ישראל עושה מאמצים כבירים כדי לסייע בשיפור רמת החיים בגדה המערבית והסביר כי "ניתן לראות סימנים של צמיחה כלכלית חשובה בגדה הגדה נהנית מחופש גדול יותר וכל זה קורה אפילו לפני שהשגנו הסכם שלום. אני רואה בכך השג חשוב וכישראלים אנו שמחים לראות בשיפור מצבם של שכנינו".

  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully