וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצות האזוריות נגד עיריית קרית גת

עימות מול עיריית קרית גת על רקע חלוקת הכנסות, גרם למועצות האזוריות לאיים בהקפאת שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות. "הממשלה חייבת להתעורר ולפתור המשבר"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (שלישי) סביב המשבר המחריף בין המועצות האזוריות שפיר ויואב לעיר קרית גת בסוגיית חלוקת ההכנסות מאזור התעשייה המשותף "אינטל", הכריז יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן, כי כל עוד לא יימצא פתרון למשבר הנוכחי, המועצות האזוריות יקפיאו כל שיתוף פעולה עם המועצות המקומיות, לא יוקמו אזורי תעשייה משותפים ותיעצר בנייתם ותכנונם של אזורים נוספים ברחבי הארץ.

"הקפאת שיתופי הפעולה תביא לפגיעה מיידית במחפשי עבודה, במפעלים קיימים המעוניינים בפיתוח ובאזורי תעשייה קיימים ומתוכננים. מפעל 'אינטל' לא יוכל להתרחב ולו במטר אחד, כי לא נאפשר זאת", אמר ריפמן וסיכם: "אם הממשלה לא תתעורר - לא יהיו עוד עוד אינטלים בישראל".

בהמשך הציג רני טריינין, ראש המועצה האזורית יואב, את השתלשלות האירועים שהובילו למשבר הנוכחי מול עיריית קרית גת: "העירייה מסרבת לשלם את חובה שעומד על יותר מעשרה מיליון שקלים, למרות הסכם השותפות עליו היא חתומה. לא די שהמדינה מתעלמת מהפרת הסכמים בוטה ונותנת להם חסות, בנוסף היא מאיימת גם לקצץ לנו בתקציבים עקב הגירעון אליו נקלענו כתוצאה מהמשבר".

ריפמן סיכם ואמר: "אנחנו לא מצהירים, אנחנו עושים. החלטנו לשים סוף לתרבות המעוותת שהשתרשה בה ראשי ערים מפרים הסכמים ועושים זאת בחסות המדינה. ראשי הערים חייבים לשלם את חובם, והממשלה חייבת להתעורר ולהביא לפתרון המשבר. אני קורא מכאן לשר הפנים להתערב באופן מיידי על מנת להציל את המועצות האזוריות ואת הכלכלה הישראלית מצפון לחדרה ומדרום לגדרה".

ראש עיריית קריית גת שהגיע באופן מפתיע למסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר, טען כנגד ראשי המועצות כי הן יוצרות מצג שווא כאשר למעשה הן החייבות מיליוני שקלים לעיריית קריית גת עצמה. כל הצדדים המעורבים קראו למשרד הפנים להתערב בסוגייה ולסייע בפתרונה המהיר על מנת לאפשר לרשויות המקומיות בדרום להמשיך ולהעניק שירותים הכרחיים לתושביהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully