וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר יחקור את התפטרות נשיא אוני' ת"א

בהודעה מטעם משרד מבקר המדינה נכתב כי התקבלו תלונות בדבר נסיבות פרישתו של פרופסור צבי גליל, שהודיע בחודש יוני כי יתמקד מעתה במחקר אקדמי

משרד מבקר המדינה הודיע הערב (שני) כי יבחן את נסיבות התפטרותו של נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופסור צבי גליל, שנתיים בלבד לאחר שמונה לתפקיד. מהמשרד נמסר כי "בעקבות תלונות שהתקבלו על החלטת הפרישה, החליט מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, לבצע בדיקה מקדמית שעל פי תוצאותיה יוחלט מה יהיה השלב הבא".

גליל התפטר מתפקידו בסוף חודש יוני האחרון. במכתב לחברי הוועד המנהל של האוניברסיטה, כתב גליל כי הוא מבקש לפרוש מהתפקיד ולהתמסר למחקר אקדמי בתחום מדעי המחשב. "חשתי כי האינטנסיביות הניהולית הנדרשת בתפקידי הנוכחי מרחיקה אותי מתחום המחקר הקרוב ללבי, בו השקעתי את מיטב שנותיי", הסביר גליל. "אני משוכנע כי אוניברסיטת תל אביב תמשיך לדבוק ברוח המצוינות באמצעות טיפוחם של חוקרים מעולים, אשר יבססו את תהילתה והישגיה של האוניברסיטה".

הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב פירסם הערב הודעה, ובה בירך על החלטת מבקר המדינה לחקור את הפרשה. על פי הודעת הוועד, חבריו "בטוחים שעם פרסום מסקנות המבקר יושם קץ לוויכוח הציבורי אשר התחולל בעקבות ההחלטה, ויובהר מעבר לכל ספק כי החלטה חריגה זו נבעה אך ורק מתפקודו של גליל כנשיא אשר היווה כישלון ניהולי מתמשך שאינו בר תקנה".

הודעת ההתפטרות עוררה עימות בין מרצים באוניברסיטה, הרואים בפרשה הוכחה להתגברות כוחם של אנשי העסקים בוועד המנהל, לבין הטוענים כי ההדחה נעשתה משיקולים ענייניים. גליל אמר בשעתו לתקשורת כי עמדותיו בשנתיים בהן שימש בתפקיד עוררו התנגדות בוועד המנהל, וכי להתנגדות זו נוסף "מרד" מצד כמה מדיקני הפקולטות.

מהוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה כי הוא "מברך על רצונו של מבקר המדינה לברר את הנסיבות, שקדמו להחלטה לסיים את כהונת פרופ' צבי גליל כנשיא האוניברסיטה. חברי הוועד המנהל בטוחים, כי עם פרסום מסקנות המבקר, יושם קץ לוויכוח הציבורי, אשר התחולל בעקבות ההחלטה, ויובהר, מעבר לכל ספק, כי החלטה חריגה זו נבעה אך ורק מתפקודו של גליל כנשיא אשר היווה כישלון ניהולי מתמשך שאינו בר תקנה".

"חברי וועדת האיתור המיוחדת אשר הוקמה על ידי הוועד המנהל ונציגי הסנאט באוניברסיטה יחלו כבר בימים הקרובים בדיונים המקדימים לבחירתו של נשיא חדש לאוניברסיטה, אשר יידע להפגין מנהיגות אקדמית ויכולת ניהולית ההכרחיים להובלת האוניברסיטה הגדולה בישראל בעת המאתגרת הזו", לשון תגובת הוועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully