וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן יכולה לבנות פצצת אטום תוך כשנה"

לדברי סוכנויות מודיעין במערב אירן השיגה כבר את הטכנולוגיה הדרושה לפיתוח ראש נפץ גרעיני וכעת כל שנותר הוא לקבל את אישור האייטולה חמינאי לבנייתו

"אירן השלימה את פיתוח הטכנולוגיה שתאפשר לה לבנות פצצת אטום", כך דווח הלילה (שני) עיתון הטיימס בלונדון. לדברי העיתון, שירותי המודיעין אמרו כי אירן מסוגלת לבנות את הפצצה תוך כשנה וכעת מחכים רק לאישור של המנהיג הרוחני האייתוללה חמינאי על מנת להתחיל בבניית הפצצה.

עד לאחרונה האמינו שירותי המודיעין כי אירן עצרה את המחקר בנושא ב-2003 כתוצאה מהפלישה האמריקאית לעירק אך כעת מאמינות הסוכנויות כי המחקר נפסק מכיוון שמטרותיו הושגו. לדברי סוכנויות המודיעין הצליחו האירנים לגלות כיצד לפתח ראש נפץ גרעיני שיתאים לשיגור על ידי טילי השיהאב 3 שברשותה. לדברי אנשי המודיעין, אם ייתן חמינאי את ההוראה לבנות את הנשק הגרעיני, תידרש לאירן כחצי שנה על מנת להעשיר כמות מספקת של אורניום וכחצי שנה נוספת על מנת לבנות את ראש הנפץ.

בשבוע שעבר הצהיר מזכיר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס הצהיר כי "הנשיא אובמה דורש תגובה אירנית להצעת הדיאלוג של הממשל האמריקאי עד לכינוס העצרת הכללית של האו"ם בסוף ספטמבר". במסיבת עיתונאים שקיים עם עמיתו הישראלי אהוד ברק בירושלים אמר גייטס כי השניים דנו בתוכנית הגרעין האירנית.

על רקע גילויים אלה הורה משרד ההגנה האמריקאי להאיץ את פיתוחן של פצצות חודרת-בונקר כבדות שיוכלו להיות מותקנות על גבי מפציצים מתקדמים כבר בחודש יולי 2010, כך מסר חיל האוויר האמריקאי. הפצצות שבפיתוח, שוקלות כ-10 טון כל אחת, ומעוצבות כך שיוכלו לחדור עמוק יותר מהפצצות הקיימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully