וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהילה תחת מתקפה: שנים של התנכלויות

ההומואים והלסביות בישראל עמדו בשנים האחרונות מול שורה של התקפות מילוליות וגופניות מצד גורמים שונים ובהם פוליטיקאים. תזכורת: "משכב זכר גורם לרעידות אדמה"

פיגוע הירי שאירע אמש (שבת) במועדון הקהילה הגאה בתל אביב, הוא שיא בשורה של תקריות ואמירות אלימות שהופנו בשנים האחרונות כלפי הומואים ולסביות. אירוע האלימות החמור הקודם כלפי הקהילה התרחש במצעד הגאווה בירושלים בשנת 2005. במהלך המצעד, הצליח צעיר דתי לפרוץ לעבר הצועדים ולדקור שלושה מהם. שניים מהנפגעים נפצעו באורח בינוני ואחד נפצע באורח קל.

בזירה הפוליטית הרבתה בשנים האחרונות סיעת ש"ס בכנסת לתקוף את חברי הקהילה הגאה. השר לשעבר שלמה בניזרי, התבטא בחריפות מספר פעמים נגד ההומואים והלסביות. בשנת 2006 אמר בניזרי כי הומסקסואליות "איננה דבר נורמלי" וכי "הומוסקסואלים ייענשו בידי שמיים". עוד אמר בניזרי באותה שנה כי לו היה לו בן הומוסקסואל, הוא היה "מטפל בזה כמו כל הפרעה או נטייה".

בשנת 2008 המשיכו חברי הכנסת של ש"ס להשתלח בהומואים. השר לשעבר בניזרי אמר אז כי "רעידות האדמה האחרונות שפקדו את הארץ התרחשו בגלל ההומואים". בדיון מיוחד על רעידות האדמה שהתקיים בכנסת אמר בניזרי: "הייתי מציע שהכנסת תבדוק איך למנוע משכבי זכר ובכך לחסוך הרבה מאוד ברעידות האדמה". בניזרי הוסיף אז כי "אנו מחפשים רק פתרון גשמי איך למנוע רעידות אדמה ולמגן את הבתים. אחת הסיבות זה דברים שהכנסת נותנת להם לגיטימציה - משכבי זכר".

לקראת מצעד הגאווה שהתקיים בירושלים בשנת 2008, ערכו חברי כנסת מסיעות האיחוד הלאומי-מפד"ל, ש"ס ויהדות התורה דיון שבסופו הוחלט לפעול נגד המצעד. כחלק מהפעולות, פנה ח"כ אורי אריאל למפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו, בדרישה לבטל את האישור לקיום המצעד.

אריאל כתב בין היתר, כי "קיומו של המצעד הוא התגרות בוטה במיליוני יהודים, ערבים ונוצרים ברחבי העולם. המצעד סותר את רוחה של ירושלים, ומנוגד לרצון 99% מתושביה. זאת על פי סקר מקצועי. לא פלא שהוא גורם למהומות קשות, ועלול אף הפעם להתסיס את תושבי העיר". המצעד צומצם בעקבות ההתנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully