וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: "רק צעד נועז יביא שלום"

שר החוץ הסעודי סעוד אל-פייסל נפגש עם מזכירת המדינה האמריקאית קלינטון בוושינגטון והסביר כי "גישה של צעד אחר צעד והדרגתיות לא תוביל לשום מקום, מה שמתבקש היא הצעה מקיפה"

שר החוץ הסעודי סעוד אל-פייסל נפגש הערב (שישי) עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון על מנת לדון במספר נושאים מכריעים לשני הצדדים. הפגישה התרחשה במחלקת המדינה בוושינגטון, וכללה גם ארוחת צהריים משותפת. במהלך הפגישה, הדגיש אל-פייסל את המחוייבות של סעודיה לעבוד למען שלום במזרח התיכון, והביע את דעתו לפיה "צעד נועז והיסטורי הוא שדרוש כדי לסיים את הסכסוך באזור ולהביא לשינוי בהשקעת המשאבים מהשקעה במלחמה ובהרס להשקעה בשלום ובהתפתחות".

אל-פייסל הוסיף כי "גישה של צעד אחר צעד והדרגתיות לא תוביל לשום מקום, גם 'צעדים בוני אמון' לא יביאו שלום. מה שמתבקש היא הצעה מקיפה שתכלול את התוצאה הסופית ותוביל למו"מ על המצב הסופי של הנושאים העיקריים". אל-פייסל אמר כי "כל העולם יודע כיצד אמור להיראות הסדר הקבע – נסיגה מלאה מכל השטחים הכבושים, כולל ירושלים, הסכם צודק בנוגע לפליטים והסכם הוגן בנוגע לנושאים האחרים כמו מים או ביטחון".

שר החוץ הסעודי הדגיש כי העולם הערבי נקט בעמדה ברורה למען השלום כאשר אימץ באופן מוחלט את יוזמת השלום הערבית ב-2002 בביירות. "התוכנית מציעה שלום כולל ונורמליזציה בין מדינת ערב לישראל בתמורה לנסיגה ישראלית מכל השטחים הערבים שנכבשו ב1967, כולל ירושלים. הליגה הערבית אישררה את מחויבותה ליוזמה פעמיים מאז 2002, בפעם האחרונה בשנה שעברה".

אל-פייסל הוסיף כי "ישראל מנסה להסיח את תשומת הלב מהנושא המרכזי – סיום לכיבוש שנמשך מאז 1967 והקמת מדינה פלסטינית – לנושאים שוליים, כמו ישיבות אקדמיות או ענייני תעופה אזרחית. ישראל חייבת להחליט אם היא מעוניינת בשלום אמיתי, שנמצא בהישג יד, או שהיא מעוניינת להמשיך במדיניותה הנוכחית ולהוביל את האזור לאי יציבות ולאלימות".

"השאלה אינה מה העולם הערבי יציע – הדבר כבר ידוע", הסביר אל-פייסל. "אולם סיום הסכסוך, הכרה, ויחסי נורמליזציה מתקיימים כאשר יש שלום בין המדינות. השאלה האמיתית היא: מה ישראל מוכנה לתת בתמורה להצעה הנרחבת הזו? וזכרו, מה ישראל מתבקשת לעשות בתמורה שלום, כלומר, החזרה של השטחים הכבושים שלא היו שייכים לה מלכתחילה. ישראל אפילו לא הגיבה לדרישה האמריקאית להקפיא את ההתנחלויות שהנשיא אובמה תיאר כלא לגיטימיות".

מזכירת המדינה קלינטון מצדה, חזרה על קריאותיה לצעדים מצד סעודיה, והבהירה כי ממשל אובמה "מעוניין שמדינות ערב, כולל חברינו בסעודיה, יעבדו עימנו על מנת לנקוט בצעדים לשיפור היחסים עם ישראל, לתמוך ברשות הפלסטינית ולהכין את אנשיהם לאמץ את הסדר הקבע בין ישראל והפלסטינים". קלינטון הוסיפה כי "המנהיגות המתמשכת של ערב הסעודית היא חיוניות על מנת להשיג שלום כולל ויציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully