וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב שבת בשומרון: מאחז חדש, אבנים על פלסטינים

כשלושים בני נוער, פעילי ימין, הקימו מאחז חדש טרם כניסת השבת סמוך לקדומים שבשומרון. כשכוחות צה"ל הגיעו למקום, הם החלו ליידות אבנים על פלסטינים עוברי אורח

כשלושים בני נוער, פעילי ימין, עלו אתמול (שישי) טרם כניסת השבת להקים מאחז חדש, מצפה עמי, בסמוך למאחז הלא חוקי שבות עמי שבשומרון. כוח של צה"ל הגיע למקום והחל לפנות את הפעילים. בעת הפינוי יידו כמה מתנחלים אבנים לעבר מכוניות של פלסטינים שעברו בסמוך. בקול ישראל דווח כי צה"ל רואה בחומרה את הקמת המאחז, ואומר כי מדובר בפרובוקציה מכוונת של המתנחלים, במיוחד כשהדבר בוצע עם כניסת השבת.

יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, הגיב להקמת המאחז ואמר כי "צה"ל הפך בשטחים לצבא ההגנה למתנחלים ובמקום לעסוק בפעילות ביטחון שוטפת הוא משועבד לגחמותיהם של נערי הגבעות. ללא טיפול פרטני של רשויות אכיפת החוק ופתיחת תיקים פלילים כנגד היושבים במאחזים, ימשיך צה"ל במשחק החתול ועכבר על גבעות הגדה".

ביום שלישי המשיכו המתנחלים בהקמת מאחזים בגדה על רקע פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. הקמת המאחזים היא חלק מתוכנית שעליה הכריזו המתנחלים בתחילת השבוע ולפיה בימים הקרובים יוקמו 11 מאחזים חדשים. כבר אתמול בצהריים הוציא צה"ל צו שטח צבאי סגור לאחד המקומות המתוכננים להקמת מאחז בגוש עציון, בתגובה לכוונת פעילי ימין להקים במקום מבנים. לדברי המתנחלים, הקמת המאחזים באה בתגובה לביקורו של השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל בישראל והלחץ האמריקאי על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולפנות מאחזים בלתי חוקיים.

בכרוזים שהופצו בתחילת השבוע ברחבי התנחלויות רבות ביהודה ושומרון תחת הכותרת 'די לספר הלבן', נקראו המתנחלים לסייע בהקמת 11 מאחזים חדשים, בדומה ל-11 נקודות ההתיישבות שהוקמו בנגב בתקופת המנדט הבריטי. "אומות העולם רוצות שלא נהיה פה", נכתב, "ואנו בתשובה מחזקים את הקשר עם הארץ ומקימים יישובים חדשים. לפני 63 שנה התגלתה רוח חלוצית ובלילה אחד קמו 11 נקודות בנגב. כאז כן עתה, הקמת יישובים חדשים ביהודה ושומרון, תחזיר את מדינת ישראל למסלול העצמאות".

גם הפעם בחרו אנשי נוער הגבעות שמות יצירתיים למאחזים החדשים. כך למשל מתוכננים לקום בשומרון המאחזים צור-יה, גת יוסף, וסלע. בבנימין יוקמו גבעת האגוז, עוז יונתן וענבלים ובאזור חברון - מעלות חברון וחוות הרועים. מי שעומדים מאחורי הקמת הנקודות החדשות הם אנשי תנועת נוער למען ארץ ישראל, בראשות דניאלה וייס. למרות תקוותיהם של המתנחלים להקמת הנקודות, בצה"ל לא מתכוונים לאפשר את התוכנית החדשה. למפקדי החטיבות המרחביות ביהודה ושומרון ניתנה הוראה חד משמעית שלא לאפשר הקמת נקודות התיישבות חדשות, ולהרוס את הבנייה שמתקיימת עוד ביום ההקמה.

עדכון ראשון: 21:40.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully