וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א מציגה: חודש בחלל בזוג תחתונים אחד

אסטרונאוט יפני הפקיר את גופו למדע ולבש זוג תחתונים מבד דוחה ריחות במשך חודש שלם בתחנת החלל. "לא סיפרתי על כך לחברי ולא שמעתי תלונות מצידם, אז ככל הנראה הניסוי הצליח"

תחתון קטן לאסטרונוט היפני קיוצי וואקטה צעד ענק למדע. המשימה שהוטלה על האסטרונאוט שצפוי לחזור היום ארצה במעבורת החלל אנדוור היא ללבוש זוג תחתונים אחד במהלך חודש שלם. וואקטה שהה בתחנת החלל במשך ארבעה וחצי חודשים, ובמשך חודש שלם בילה עם זוג תחתונים אחד במהלך ניסוי לבדיקת בד חדש שדוחה ריחות.

"לא שוחחתי על המשימה הזו עם חברי האסטרונאוטים", אמר וואקטה "לבשתי את אותו זוג תחתונים במשך חודש שלם ולא שמעתי תלונות, אז אני מאמין שהניסוי עבר בהצלחה".

התחתונים החדשים עשויים מחומר דוחה חיידקים, סופג מים ומחסל ריחות רעים, חומר שמיועד במיוחד לטיסות חלל. לאחר הניסוי צפויים להיכנס לייצור גם חולצות, מכנסים וכן גרבים שייתפרו מהבד המיוחד. בנוסף התחתונים הללו אינם נשרפים בקלות, דוחים חשמל סטטי והם קלים יותר לעומת זוג תחתונים רגילים.

בנאס"א אומרים כי הניסויים הללו חשובים כדי להקל על חייהם של האסטרונאוטים בשהיות חלל ממושכות. מייק סופרדיני, בכיר בסוכנות החלל האמריקאית אמר כי אין כל דרך לשטוף בגדים בחלל, והבגדים המלוכלכים נזרקים ביחד עם שאר האשפה ונשרפים בדרכם ארצה כאשר הם עוברים דרך האטמוספירה. "בסופו של דבר אנו הולכים לקראת מחקר חלל, אנו נגיע שוב לירח ואף נגיע מעבר לירח יום אחד. פרטים קטנים אלו ייראו כדברים גדולים מאוד כאשר אתה נמצא רחוק מכדור הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully