וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייו של פליט: ניסה להסתנן לישראל ונורה

מהגר מאריתריאה נורה למוות על ידי כוחות הביטחון המצריים בגבול עם ישראל. לפחות 28 מהגרים נורו למוות במצרים בשנה החולפת. רק אתמול החליט רה"מ לדחות את גירוש הפליטים מישראל

משטרת מצרים ירתה היום (שישי) למוות במהגר אפריקאי מאריתריאה בעת שניסה לחצות את הגבול עם ישראל. מותו של האיש, שנורה בחזהו וברגלו הימנית, נקבע עם הגעתו לבית החולים ברפיח. על פי דיווחי כוחות הביטחון המצריים, זוג המהגרים שניסו לחצות את הגבול נקראו לעצור על ידי המשטרה, ומשלא נענו, ירו לעברם השוטרים ופגעו באחד מהם.

לפחות שבעה מהגרים אפריקאים נהרגו בגבול המצרי-ישראלי מאז אמצע חודש מאי השנה, ולפחות 28 מהגרים נהרגו באותן נסיבות במהלך השנה האחרונה. לדברי עובדים בארגוני סיוע, נתיב ההגירה לישראל דרך מצרים הפך למועדף עבור מהגרים רבים, זאת משום שנתיב מרכזי נוסף – דרך לוב למדינות אירופה – הפך לקשה למעבר.

מבין המהגרים המחפשים מקלט בישראל, שיעורם של אלו מאריתריאה הוא הגבוה ביותר. בחודשים האחרונים עלה מספרם של המהגרים הנעצרים על ידי כוחות הביטחון המצריים: בחודש מאי נעצרו 55, ביוני 114 ובחודש יולי האמיר המספר לכדי 160 מהגרים, אמר מקור בכוחות הביטחון המצריים. זאת לעומת שישה עצורים בלבד בחודש ינואר.

מצרים מחזירה פליטים חרף הסכנה לחייהם

מצרים במשך שנים ארוכות קיבלה לשטחה אלפי מהגרים אפריקאים. אולם, בתקופה האחרונה החלה לגרש מאות מבקשי מקלט מאריתריאה חזרה לארצם חרף התנגדות האו"ם, שחשש כי הם עלולים לעמוד בפני עינויים בשובם למדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אתמול לדחות את גירוש ילדי השוהים הבלתי חוקיים מישראל בשלושה חודשים. בפגישה שערך רה"מ עם שרי האוצר והפנים, קבעו השלושה, בין היתר, כי "הקבינט ידון בתופעה המתרחבת של המסתננים הבלתי חוקיים בגבול הדרומי ובדרכים להגברת הפיקוח בגבולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully