וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מתגוננת: "פעלנו כדין בעופרת יצוקה"

משרד החוץ הפיץ מסמך מפורט המיועד להסברה בעניין המבצע בעזה, וכולל היבטים משפטיים ועובדתיים ופרטים שטרם נחשפו על חקירות צה"ל בעקבות המבצע

משרד החוץ הפיץ היום (חמישי) מסמך מפורט הדן במגוון עניינים עובדתיים ובשאלות מתחום המשפט הבינלאומי בעניין מבצע עופרת יצוקה. כחלק מצעד הסברתי, ועתיד לשמש בסיס להגנה משפטית עתידית, אם יהיה צורך בכך, בתביעות בינלאומיות בעקבות המבצע. המסמך קובע כי במהלך מבצע "עופרת יצוקה" פעולות צה"ל היו תגובה הכרחית ומידתית למתקפות החמאס, וכי חיילי צה"ל פעלו בהתאם לדין הבינלאומי, תוך שמירה על עקרון המידתיות.

על פי משרד החוץ, "מסמך זה הוכן עתה על מנת למקם את המבצע בעזה בהקשר העובדתי והמשפטי הנכון. הוא מנתח מספר עניינים הנדונים בו באופן ארעי בלבד, שכן צה"ל עדיין מבצע חקירות מקיפות בשטח ובמישור הפלילי על מנת לברר את אמיתותן של טענות בקשר להתנהגות הכוחות הלוחמים במהלך המבצע".

המסמך מתאר בין היתר גם את המספר הרב של הערוצים הלא צבאיים שבהם פעלה ישראל על מנת להביא להפסקת המתקפות לפני תחילת המבצע בעזה, לרבות פניות דחופות למזכיר האו"ם ולנשיאי מועצת הביטחון שכיהנו בתפקיד.

עוד כולל המסמך ניתוח משפטי מפורט, כמו גם סקירה של העקרונות המשפטיים הרלבנטיים ועולה ממנו כי השימוש שישראל עשתה בכוח צבאי במסגרת המבצע בעזה הייתה בגדר תשובה הכרחית ומידתית למתקפות החמאס."למרות שצה"ל עדיין חוקר אירועים שונים במהלך המבצע, מראה המסמך כי המפקדים והחיילים הישראליים פעלו על פי המשפט הבינלאומי ההומניטרי, לרבות העקרונות של הבחנה ומידתיות", אומרים במשרד החוץ.

במסמך מכירה ישראל בכך שעל אף אמצעי הזהירות שננקטו, נהרגו ונפצעו במהלך המבצע בעזה אזרחים רבים ונגרם נזק משמעותי לרכוש פרטי וציבורי בעזה. נכתב כי ישראל אינה מנסה למזער את המחיר האנושי שנגרם. כמו כן, מגולל המסמך פרטים שטרם פורסמו על החקירות שנערכו בצה"ל לבירור הטענות שהעלו קבוצות שונות בקשר להפרות חוק במהלך המבצע. מפורט כי צוותי חקירה מטעם צה"ל בודקים כיום כ-100 תלונות, פתחו 13 חקירות פליליות, ויבדקו תלונות נוספות, אם וכאשר יוגשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully