וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב מצפה לתשובת אירן תוך חודשיים"

מזכיר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס, נועד עם ברק בירושלים וחזר על מחויבות ארצו לישראל: נמשיך להבטיח שלישראל יהיה את הנשק המתקדם ביותר"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

מזכיר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס הצהיר היום (שני) כי "הנשיא אובמה דורש תגובה אירנית להצעת הדיאלוג של הממשל האמריקאי עד לכינוס העצרת הכללית של האו"ם בסוף ספטמבר". במסיבת עיתונאים שקיים עם עמיתו הישראלי אהוד ברק בירושלים אמר גייטס כי השניים דנו בתוכנית הגרעין האירנית.

"אנו תורמים סיוע טכני וכלכלי כדי לחזק את ההגנה הישראלית נגד טילים", הוסיף גייטס. לדבריו, "ארה"ב ממשיכה לספק סיוע צבאי לישראל. נמשיך להבטיח שלישראל יהיה את הנשק המתקדם ביותר". גייטס צפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר הביטחון אהוד ברק אמר בתום הפגישה כי תוכנית הגרעין של אירן היא סוגיה מרכזית ביחסים בין המדינות. "אנו מקבלים בברכה מאמץ בינלאומי משותף לנסות ולחסום את התוכנית הגרעינית הצבאית", אמר ברק, "אנו מודאגים שהמשך התוכנית האירנית יכול לגרום לאי יציבות באזור כולו ולחסום כל סדר עולמי יציב". ברק חזר על עמדת ישראל בנושא, לפיה "אסור להסיר אף אפשרות מהשולחן, למרות שהעדיפות היא לדיפלומטיה וסנקציות".

ברק הודה לגייטס ואמר כי ישראל מוקירה את המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל ולשמירה על איכות הצבא והיתרון שלו, "בניסיון לעצב תוואי לביטחון אזורי, כשהזמן יהיה נכון". לדבריו, "ביטחון הוא העדיפות הראשונה של כולם, אך זה ייקח זמן".

ואילו גייטס הציג יעד ברור יותר ואמר: "יציבות לטווח ארוך בישראל תלויה בהסכם שלום מקיף במזרח התיכון. כדי לקדם את הנושא, נמשיך לשאוף לפתרון של שתי מדינות. יצירת שלום בר-קיימא לא תהיה קלה. שלום הוא האינטרס של כל המדינות
זוהי הדרך היחידה שישראלים ופלסטינים יכולים ליהנות מיציבות".
גייטס ציין כי הוא מעודד גם מפעילות השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, שהגיע אתמול לישראל.

אתמול נפגש ברק עם מיטשל שהגיע לישראל מביקורו בסוריה. מיטשל אמר טרם הפגישה כי "ארצות הברית וישראל הן ידידות וחולקות שאיפה משותפת לשלום כולל במזרח התיכון. זה כולל את ישראל ופלסטין, ישראל וסוריה, ישראל ולבנון ונורמליזציה עם כל מדינות האזור".

לדברי מיטשל, שצפוי להיפגש בהמשך גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, "זה החזון האישי של הנשיא אובמה, וזה מה שאנחנו מנסים להשיג. כדי להשיג זאת ביקשנו מכל הנוגעים בדבר לנקוט צעדים". השליח האמריקאי סיפר כי נפגש עם מספר מנהיגים ערבים, במהלכן ביקש מהם לנקוט בצעדי נורמליזציה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully