וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל לברק: "נגשים את חזון אובמה"

השליח האמריקאי הגיע לביקור נוסף בירושלים והצהיר: "ארה"ב וישראל ידידות וחולקות שאיפה משותפת לשלום". על מנהיגי ערב: "ביקשתי מהם צעדי נורמליזציה"

(צילום: רויטרס)

"ארצות הברית וישראל הן ידידות וחולקות שאיפה משותפת לשלום כולל במזרח התיכון. זה כולל את ישראל ופלסטין, ישראל וסוריה, ישראל ולבנון ונורמליזציה עם כל מדינות האזור". כך אמר אחר הצהריים (ראשון) ג'ורג' מיטשל, שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון, בפתח פגישה עם שר הביטחון אהוד ברק בתל אביב.

לדברי מיטשל, שצפוי להיפגש בהמשך גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, "זה החזון האישי של הנשיא אובמה, וזה מה שאנחנו מנסים להשיג. כדי להשיג זאת ביקשנו מכל הנוגעים בדבר לנקוט צעדים". השליח האמריקאי סיפר כי נפגש עם מספר מנהיגים ערבים, במהלכן ביקש מהם לנקוט בצעדי נורמליזציה עם ישראל.

מיטשל הגיע לישראל לאחר סדרת פגישות עם הצמרת הסורית בדמשק. נשיא סוריה בשאר אל אסד הבהיר למיטשל כי ארצו עומדת על זכותה לקבל בחזרה את השטחים הכבושים על מנת להשיג שלום צודק וכולל המתבסס על החלטות האו"ם ועל עיקרון שטחים תמורת שלום. כך פירסמה סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה. מיטשל הבהיר לנשיא הסורי כי אובמה רוצה לכונן מערכת יחסים עם סוריה שיתבססו על כבוד הדדי ואינטרסים משותפים. "הממשל האמריקאי מעוניין לדון בכל הנושאים המשותפים בכנות ובשקיפות", הוסיף.

היועצת המדינית של אסד, ד"ר בות'יינה שעבאן, מסרה כי מיטשל העביר ברכות ששלח אובמה לאסד. לדבריה, בין ארה"ב לסוריה מתנהל דיאלוג "שתוצאותיו לטווח הבינוני והרחוק תהינה חיוביות". היא העריכה כי בקרוב יינקטו צעדים ממשיים כתוצאה משיפור היחסים בין שתי המדינות והוסיפה: "המסרים שקיבלנו מאובמה מוכיחים כי הוא נחוש לפתוח דף חדש עם סוריה". לאחר ביקורו בישראל ימשיך מיטשל לרמאללה ומשם למצרים ובחריין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully