וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות ורצח במשפחה - מה אומרים לילדים?

מקרי האלימות האחרונים במשפחה והכיסוי התקשורתי הרחב להם זכו, גרמו מבוכה להורים רבים שאינם יודעים כיצד למנוע מילדיהם חרדות ופחדים. הפרופסור עמירם רביב, פסיכולוג קליני וחינוכי מהמרכז ללימודים אקדמיים עונה לשאלות הגולשים

כיצד מסבירים לילדים שאבא רוצח את בתו?

גם למבוגרים קשה להבין אירוע מצמרר כזה. צריך לזכור שמדובר באירוע שקשורות אליו תופעות של רוע או לחילופין אובדן שפיות וחוסר שליטה. ילדים צריכים לקבל הסבר שמדובר במחלת נפש ולא ברשעות. צריך להסביר שקרה אסון נדיר של אובדן שיפוט מציאותי מצד האב ולהדגיש שהילדה אינה אשמה במאומה. ככלל אפשר להסביר שוב שהאירוע יוצא דופן וחריג בחברה ולכן אסור להיבהל ממנו מעבר להיותו אירוע שאינו בשגרת חיינו.

האם למנוע מילדים צפייה במהדורות החדשות?

אנו יכולים להגביל בעצמנו את הצפייה ובכך סביר גם שהילדים לא יראו בעצמם. טעות תהיה לראות את הכתבות והכותרות ואז כשהילד נכנס לחדר לסגור מייד את הטלוויזיה או להנמיך את הקול. דווקא דבר כזה יעורר תשומת לב מצד הילד.

מי צריך לדבר עם הילדים על הנושא, אבא או אמא?

בעיקרון לא ממש משנה מי ידבר. צריך לדבר עם הילדים מי שיודע לדבר וזה תלוי בכל משפחה באופן אישי. חשוב שלא תהיה סתירה בין דברי ההורים כדי שהילד לא יחשוד שמסתירים ממנו דברים מסוימים. באופן כללי אמהות יותר משוחחות עם הילדים ומתורגלות בכך באופן יומיומי. לעיתים באמצעות שיחה שוטפת של האמהות ניתן להסביר את הסיפור ולהרגיע.

האם צריך לעודד ילדים לדבר על פחדים וחרדות ובכך להציף את הנושא?

חשוב לאפשר לילד לדבר ולהבין, חשוב לדעת שיש לילד יכולת להתמודד עם הפחד. אין צורך להציף את הנושא אבל כשהוא עולה הילד צריך להבין שזה אירוע נדיר ויוצא דופן ושהוא חי בסביבה משפחתית מגינה, בוטחת, אוהבת. ילד שבטוח בסביבתו וחש באהבת משפחתו ידע להתמודד עם חרדה ויבין שמדובר באירוע יוצא דופן בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully