וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמן שי: ביבי מצית שריפות ומזעיק מכבי אש

הח"כ מקדימה תקף בחריפות את ראש הממשלה על שיזם עימות פומבי עם ארה"ב סביב הבנייה במזרח ירושלים. לדבריו, לבני היתה מצליחה ליצור יחסי אמון עם הממשל בוושינגטון

חבר הכנסת נחמן שי מתח היום (שבת) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע המתיחות בין ישראל לארצות הברית. באירוע "שבת תרבות" ברמת חן אמר שי: "ביבי הוציא שד מהבקבוק בכך שדיבר על הבנייה במזרח ירושלים. הוא הבעיר בערות ועכשיו הוא שואל 'איפה מכבי האש'?"

בנוגע לפרסומים לפיהם מתגבשת תוכנית לפינוי מאחזים בלת- חוקיים ביום אחד אמר שי כי "יכול להיות שיש תוכנית לפינוי המאחזים, אבל אני לא מכיר אותה. הבעיה היא שגם אם יפנו אותם בבוקר, למחרת הם יחזרו. הם אנשים קיצוניים. אין להם בעיה כי הם יודעים שהצבא ישמור עליהם בכל מקרה. לדעתי, ביבי לא מתכוון לפנות מאחזים ולא מתכוון להקפיא הבנייה".

לדברי שי, יו"ר מפלגתו ציפי לבני היתה מטפלת בסוגיות מול ארה"ב בתבונה רבה יותר מאשר נתניהו, שכן "היא מבינה כי בבית הלבן יושב אדם שרוצה שינוי. הקשר האישי ביניהם היה הופך להיות מפתח. הבעיה היא שכרגע ישראל עוסקת בשיקום נזקי הפגישה הראשונה בין ביבי לאובמה. לבני מוכנה לעשות פשרות כואבות מאוד, תוך שמירה על צביונה היהודי של ישראל".

חבר הכנסת מקדימה גם התייחס לחוק הקרוי "חוק מופז", שנועד לאפשר פילוג של קדימה ויובא להצבעת הכנסת בשבוע הבא. "מדובר חוק רע ואני מקווה שרה"מ לא יעביר אותו. מופז לא יפרוש מקדימה. הוא מאמין שבבוא הזמן הוא יוכל לנצח את לבני בבחירות פנימיות. כרגע לבני מובילה בביטחון את המפלגה. ההבדלים ביניהם אינם בצדדים הפוליטיים, והמחלוקת היא טקטית ולא אסטרטגית. ההבדלים הם פנימיים. בכל מקרה, למופז אין 7-8 ח"כים כדי להתפלג."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully