וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "חיזבאללה הפר את תנאי הפסקת האש"

בדיון מיוחד במועצת הביטחון, האשים מפקד כוחות השלום של האו"ם את חיזבאללה בתחזוק מחסן התחמושת שהתפוצץ בדרום לבנון ובפגיעה בכוח יוניפי"ל

גורם בכיר באו"ם מאשים את חיזבאללה בהפרת החלטה 1701 של מועצת הביטחון, ההחלטה שאיפשרה את סיום מלחמת לבנון השנייה. במהלך דיון מיוחד של המועצה, שכונסה לבקשת ארצות הברית, אמר מפקד כוחות השלום של האו"ם, אלן לה רואה כי חיזבאללה תיחזק באופן שוטף את האתר שבו התפוצץ מחסן תחמושת בדרום לבנון לפני כשבוע. הוא הוסיף כי תקיפת פקחי יוניפי"ל שהגיעו השבוע לחקור את הפיצוץ בידי תושבים מקומיים, היתה מאורגנת ופגעה בחקירה.

לדברי לה רואה, במחסן שהתפוצץ הוחזק בין השאר נשק ישן. עם זאת, לטענת לבנון הנשק נותר במקום עוד מימי הכיבוש הישראלי. השגריר אלכס וולף, סגן ראש המשלחת האמריקנית לאו"ם, אמר בדיון, כי ברור כי מדובר במחסן נשק של חיזבאללה, המהווה הפרה של החלטה 1701.

ישראל התלוננה השבוע באופן רשמי בפני האו"ם על שתי תקריות שאירעו בלבנון. ישראל האשימה את אנשי יוניפי"ל בדרום לבנון בסיוע ל-15 האזרחים הלבנוניים שחצו ביום שישי האחרון את הגבול עם דגלי חיזבאללה ולבנון. לטענת ישראל, זוהי "פרובוקציה והפרה של החלטת מועצת הביטחון 1701".

שגרירת ישראל באו"ם, גבריאלה שלו, הגישה שני מכתבי תלונה למזכ"ל הארגון התלונות מתייחסות, פרט לחציית הגבול, גם לתקרית שבה גירשו לבנוניים פקחי יוניפי"ל אשר ביקשו לערוך חיפוש בבית נטוש, פצעו 14 מהם וגרמו נזק לרכביהם.

בתוך כך, שליח האו"ם ללבנון, מייקל ויליאמס, טעו השבוע כי ישראל טסה במרחב האווירי הלבנוני ובכך היא מפרה את הריבונות הלבנונית. בפגישתו עם ראש הממשלה הלבנוני פואד סניורה אמר ויליאמס כי הוא מודאג מכך שישראל מפרה את החלטה 1701 של האו"ם וקרא לצדדים להוריד את רמת המתיחות בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully