וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לברזיל: "עצרו את הגרעין האירני"

במסגרת ביקורו במדינות דרום אמריקה, ביקש שר החוץ מנשיא ברזיל להשתמש בקשריו המתהדקים עם טהרן, כדי לעצור את תוכנית הגרעין האירנית

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

"ברזיל צריכה להשתמש בקשריה המתהדקים עם אירן כדי לעצור את תוכנית הגרעין האירנית", כך אמר אמש (רביעי) שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא ברזיל לואיס אינאסיו לולה דה סילבה, ושר החוץ הברזילאי סלסו אמורים. "אני מאמין שברזיל, יותר ממדינות אחרות, יכולה לנסות ולשכנע את האירנים לעצור את תוכנית הגרעין. אירן היא איום רציני, לא רק למדינות המזרח התיכון", הוסיף ליברמן.

שר החוץ אמורים רמז מצידו כי ברזיל לא תשנה את עמדתה ביחס לאירן. ברזיל הגנה על זכותה של אירן לקדם את תוכנית הגרעין למטרות "אזרחיות", במסגרת "שניתן לאמת אותה", אמר אמורים. ליברמן הוסיף כי לברזיל יש קשרים טובים עם סוריה ועם הפלסטינים, וכי היא "יכולה לתרום לדיאלוג בינינו לבין שכנינו".

מסיבת העיתונאים נערכה בתום יומו השני בביקורו בן עשרה הימים של ליברמן בדרום אמריקה. מברזיל הוא ימשיך לארגנטינה, פרו וקולומביה. ליברמן מגיע לדרום אמריקה לאחר זמן רב שלא התקיים ביקור רשמי של שר חוץ ישראלי שם, במטרה מוצהרת לבלום את השפעתה הגוברת של אירן באזור ואף מעבר לו. הביקור הוא חלק מרפורמה שחותר ליברמן להנהיג, ובמרכזה מעבר מעיסוק אינטנסיבי בפלסטינים לטובת דיפלומטיה ציבורית לשיקום מעמדה של ישראל בעולם.

מוקדם יותר העריך ראש סוכנות הגרעין של רוסיה כי הכור הגרעיני האירני בבושהר יופעל עוד השנה. לדברי בכירים במוסקבה המסייעים לאיראנים בבניית הכור, הוא נועד רק למטרות שלום. בישראל ובארה"ב לעומת זאת, חוששים כי המתקן ישמש לייצור נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully