וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישראלים ברומניה פעלו כמו באושוויץ"

נשיא המועצה הרפואית של רומניה לא הסתפק בזעזוע מ"העבירות האתיות החמורות" של מרפאת הפוריות בבוקרשט והשווה את הרופאים הישראלים שפעלו בה לנאצים

נשיא המועצה הרפואית של רומניה, ד"ר ואסילי אסטר סטואה, התראיין אמש (שלישי) לטלוויזיה בארצו וסיפר כי כבר שנה שעברה ביקשו לסגור את מרפאת "סביק", שבעליה הישראלים והרופאים שעבדו בה נעצרו בחשד לסחר בביציות. "החקירה חשפה עבירות אתיות חמורות", אמר סטואה, "הרופאים הישראלים עבדו מבלי שהחזיקו רישיון לעבוד ברפואה ברומניה. אני רוצה לומר כי האנשים האלה מעורערים בנפשם, וניתן להשוות את מה שעשו רק למה שנעשה באושוויץ". בגלי צה"ל דווח עוד כי קונסולית ישראל ברומניה, לילי בן-הרוש, תפנה לרשויות המקומיות ותבקש הסברים על הדברים החמורים.

בכלי תקשורת במדינה פורסם כי הרופאים הציגו מסמכים מזויפים לגבי המטופלות וכי בין תורמות הביציות היו נערות בנות 15. העיתון הרומני "גרדיאנול" דיווח אמש כי הכנסות המרפאה נאמדות ב-20 מיליון יורו. באתר האינטרנט של המרפאה מצוין כי נערכו בה 2,000 הפריות מלאכותיות וכי מחיר כל הפריה נע בין 8,000 ל-10,000 יורו. העיתון מציין שרבים מהזוגות שטופלו הגיעו מישראל ומגרמניה. על פי הדיווח, לתורמות שולם בין 800 לאלף ליי (192-240 יורו).העיתון מדווח עוד כי בעלי החברה שמחזיקה בבעלות על המרפאה הם הארי וד"ר יאיר מירון, אב ובנו, שעבד במרפאה כרופא. בין 30 החשודים שנעצרו גם פרופ' נתן לויט וד"ר גניה זיסקינד.

פרופ' לויט הכחיש אתמול כי המרפאה פעלה בניגוד לחוק: "המרפאה הזו ככל הידוע לנו קיבלה אישורים. לא היה שום מצב שבו היא פעלה בניגוד לחוק הרומני. על הבסיס הזה באנו לפה והבאנו מטופלות ישראליות, ועשינו את זה בהצלחה לא מבוטלת. אם היה לנו מושג קל שבקלים שמשהו לא חוקי בפעילות המרפאה, היינו סוגרים אותה". בראיון לערוץ 2 הוא תיאר את הפשיטה על המרפאה כסרט הוליוודי: "פרץ סדר גודל אדיר של כוחות לתוך המרפאה. לחדר שלנו פרצו כמה אנשים, רעולי פנים עם נשקים שלופים. אחת המטופלות שלנו שכבה שם בפוזה מאוד אינטימית, באמצע טיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully