וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכנסות מרפאת הביציות - 20 מיליון יורו"

על פי דיווחים ברומניה, במרפאה שעובדיה נעצרו בחשד לסחר בביציות נערכו כ-2,000 השתלות, בעלות 8,000-10,000 יורו. לתורמות שולמו כ-240 יורו בלבד

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

הכנסות המרפאה הרומנית "סאביק" שבעליה הישראלים נעצרו בחשד לסחר בביציות נאמדות ב-20 מיליון יורו. כך דיווח היום (שני) העיתון הרומני "גרדיאנול". על פי הדיווח, באתר האינטרנט של המרפאה מצוין כי נערכו בה 2,000 הפריות מלאכותיות וכי מחיר כל הפריה נע בין 8,000 ל-10,000 יורו. העיתון מציין שרבים מהזוגות שטופלו הגיעו מישראל ומגרמניה.

על פי הדיווח, לתורמות שולם בין 800 לאלף ליי (192-240 יורו).העיתון מדווח עוד כי בעלי החברה שמחזיקה בבעלות על המרפאה הם הארי ויאיר מירון, אב ובנו, וכי במרפאה פעל ד"ר דב קליין, פלסטיקאי בעל שם עולמי. גם הבן יאיר עבד במרפאה כרופא. בין 30 החשודים שנעצרו גם פרופ' נתן לויט וד"ר גניה זיסקינד.

פרופ' לויט אמר הערב כי סבר שהמרפאה פועלת בהתאם לחוק. בראיון לערוץ 2 אמר לויט: "המרפאה הזו ככל הידוע לנו קיבלה אישורים. האישור האחרון ניתן לה רק לפני שבועיים, נדמה לי, וההעתק שלו נמצא אצלי מתורגם בתרגום נוטריוני לעברית. לא היה שום מצב שבו היא פעלה בניגוד לחוק הרומני. על הבסיס הזה באנו לפה והבאנו מטופלות ישראליות, ועשינו את זה בהצלחה לא מבוטלת. אם היה לנו מושג קל שבקלים שמשהו לא חוקי בפעילות המרפאה, היינו סוגרים אותה".

פרופ' לויט תיאר את הפשיטה על המרפאה: "הפריצה הייתה בסגנון סרט הוליוודי. פרץ סדר גודל אדיר של כוחות לתוך המרפאה. לחדר שלנו פרצו כמה אנשים, רעולי פנים עם נשקים שלופים. אמנם אלה היו אנשי משטרה, אך זה מחזה מאוד לא נעים, כפי שנראה בהתחלה. הצמידו אותי עם הפנים לקיר. לא נתנו לי להוציא מילה. אחת המטופלות שלנו שכבה שם בפוזה מאוד אינטימית, באמצע טיפול".

"נחקרנו במשטרה המקומית במשך כמה שעות. נשארנו שם ללילה. בבוקר שוחררנו, ונאמר לנו שאסור לנו לעזוב את המדינה בימים הקרובים. העברנו את הפרשה לטיפול של עורך דין מקומי. גם השגרירות מעורבת, ואני מקווה שנצא מפה בהקדם", סיכם לויט.

  • עוד באותו נושא:
  • רומניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully