וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על ז'בוטינסקי: "הוא טעה בגדול"

בטקס במלאת 69 שנה למותו של זאב ז'בוטינסקי, אמר נשיא המדינה: "הוא חלם על מדינה יהודית בכל שטחה של ארץ ישראל. זה היה חלום גדול מדי עבורו ועבורנו"

"ז'בוטינסקי חלם על מדינה יהודית על מלוא שטחה של ארץ ישראל, משתי גדות הירדן. החלום, בעיניי, היה גדול מדי עבורו, בוודאי שגדול מדי עבורנו. ואולי מנהיגים גדולים, גם טועים בגדול". כך הצהיר הערב (שלישי) נשיא המדינה שמעון פרס בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי, מייסד התנועה הרוויזיוניסטית ובית"ר.

במלאת 69 למות ז'בוטינסקי, חלק לו נשיא המדינה גם שבחים. בטקס במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין בהר הרצל, אמר פרס: "ז'בוטינסקי התהלך בגדולות. ובשני נושאים גדולים הוא צדק. האחד, הצורך באחדות במדינת ישראל. וכאן התרחש המפגש החד פעמי והמרטיט בינו לבין בן-גוריון. אבל גם ההסכמה בין שניהם, לא יצרה אז את הרוב הדרוש. אני שואל את עצמי, לפעמים, מה יכלה להרוויח ישראל שקמה מאחדות כזו? בוודאי שהיתה חוסכת את המחיר שבשסע הפילוגים, אבל היא היתה גם זוכה באנרגיה מצטברת שהיתה מניעה את הארץ ואת העם למרחקים גדולים עוד יותר מכפי שהגענו אליהם. הדבר הנוסף שבו צדק במהלך הדורות היה בליברליזם שלו: ביחסו לגר, לזולת, לחלש".

הנשיא התייחס בדבריו גם למושג "הדר ז'בוטניסקאי": "גם היום בראותי את דרכי הפולמוס שלנו, את קורבנות תאונות הדרכים, את חוסר הסובלנות לגבי שוני עדתי או לאומי - לבי יוצא למושג החשוב הזה ששמו 'הדר', הקורא לכבוד הדדי, והפונה לכיבוד הזולת".

"מכאן, מפסגת ההר, מן המקום בו נחים מנהיגי המדינה, חוזיה ובוניה, את מנוחתם האחרונה, מן המקום שבו עולה זכרם של אלפי שליחינו במדים, אני מזכיר לכולנו", כך פרס, "שגם בחילוקי דעות, אין לשכוח את הצורך באחדות. וגם את הוספת ה'הדר' לאורחות חיינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully