וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת זימנה את השגריר הישראלי לבירור

שר החוץ הצרפתי הודיע כי שגריר ישראל בפריז יוזמן לשיחה, בה תוצג בפניו הדרישה להפסיק את הבנייה במתחם מלון שפארד בשכונת שייח' ג'ראח. סגן שר החוץ אילון: "זכותנו על ירושלים לא ניתנת לערעור"

צרפת זימנה את השגריר הישראלי בפריז, דניאל שק, לשיחה במשרד החוץ הצרפתי, בה תוצג בפניו הדרישה מישראל להפסיק את הבנייה במתחם מלון שפארד בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים. כך הודיע היום (שלישי) שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר. המיזם עליו נסובה המחלוקת הוא מלון שפרד השייך למיליארדר ארווין מוסקוביץ'. המלון נבנה על ביתו של המופתי שייח' אמין אל חוסייני ונרכש על ידי מוסקוביץ' ב-85'.

הדרישה הצרפתית עולה על רקע דרישה דומה של הממשל האמריקאי, שנדחתה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. קושנר הוסיף: "לאחר שהשגריר בוושינגטון נקרא לשיחה, כך גם אנחנו ננהג". הוא הוסיף כי השיחה עם השגריר תיערך היום אחר הצהריים או מחר.

סגן שר החוץ דני אילון התייחס הערב לדרישה להפסיק את הבנייה הישראלית במזרח ירושלים. לדבריו, "ישראל פועלת ותפעל בהתאם לאינטרסים הלאומיים החשובים לה, ובמיוחד כשהדבר נוגע לירושלים. זכותנו על ירושלים, כולל פיתוחה, אינה ניתנת לערעור".

בסוף השבוע זומן שגריר ישראל בוושינגטון, מייקל אורן, למחלקת המדינה ונדרש לתת הסברים בעניין הבנייה במזרח ירושלים. נתניהו אמר בתגובה: "לאחר שראיתי את הכותרות בעיתונים בנושא ירושלים, אני מבקש להדגיש שירושלים המאוחדת היא בירת ישראל ובירת העם היהודי והריבונות בה איננה ניתנת לערעור. פירוש הדבר שהתושבים יכולים לרכוש דירות בכל חלקי העיר".

"המשך הבנייה - התאבדות פוליטית"

בתוך כך, חבר בכיר במפלגתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קרא היום (שלישי) לישראל להפסיק לבנות בהתנחלויות, והזהיר כי אם היא תמשיך בכך תהיה זאת "התאבדות פוליטית". מדובר בהתבטאות יוצאת דופן לפוליטיקאי גרמני.

רופרט פולנץ, ראש ועדת יחסי החוץ של הבונדסטאג, אמר כי שאיפת של ישראל לחיות בגבולות בטוחים אפשרית רק עם פתרון שתי המדינות. לדבריו, אם ישראל לא תפסיק את הבנייה, היא מסתכנת בהתאבדות כמדינה דמוקרטית. הוא הוסיף כי על מזרח ירושלים לשמש בירת המדינה הפלסטינית, "למרות ניסיונותיה של ישראל לנתק אותה מהגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully