וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התלוננה באו"ם על התקריות בלבנון

ישראל האשימה את אנשי יוניפ”יל בדרום לבנון בסיוע ללבנוניים שחצו ביום שישי את הגבול עם דגלי חיזבאללה. "זוהי "פרובוקציה והפרה של החלטת מועצת הביטחון 1701"

ישראל התלוננה באו"ם באופן רשמי על שתי תקריות שאירעו בלבנון. ישראל האשימה את אנשי יוניפ"יל בדרום לבנון בסיוע ל-15 האזרחים הלבנוניים שחצו ביום שישי האחרון את הגבול עם דגלי חיזבאללה ולבנון. לטענת ישראל, זוהי "פרובוקציה והפרה של החלטת מועצת הביטחון 1701".

שגרירת ישראל באו"ם, גבריאלה שלו, הגישה שני מכתבי תלונה למזכ"ל הארגון התלונות מתייחסות, פרט לחציית הגבול, גם לתקרית שבה גירשו לבנוניים פקחי יוניפי"ל אשר ביקשו לערוך חיפוש בבית נטוש, פצעו 14 מהם וגרמו נזק לרכביהם.

בתוך כך, שליח האו"ם ללבנון, מייקל ויליאמס, אמר היום כי ישראל טסה במרחב האווירי הלבנוני ובכך היא מפרה את הריבונות הלבנונית. בפגישתו עם ראש הממשלה הלבנוני פואד סניורה אמר ויליאמס כי הוא מודאג מכך שישראל מפרה את החלטה 1701 של האו"ם וקרא לצדדים להוריד את רמת המתיחות בין שתי המדינות.

ביום שישי חצו 15 לבנונים, חלקם ילדים, את קו הגבול בין ישראל ללבנון באזור הר דב, כשהם נושאים את דגלי לבנון ודגלי חיזבאללה. ה-15 נכנסו לשטח ישראל בסמוך למוצב נטוש ושבו חזרה ללבנון. כוחות צה"ל זיהו את הלבנונים כשהם לא חמושים ולכן החליטו שלא לפתוח לעברם בירי.

בצה"ל הדגישו כי הם רואים בחומרה את האירוע וכינו אותו כהפרה בוטה של החלטה 1701 של האו"ם. לדברי גורם בטחוני ככל הנראה מדובר בניסיון לפרובוקציה של תומכי חיזבאללה על רקע יום השנה לביצוע עסקת החטופים.

"ישראל היא בסיס אמריקאי מתקדם"

מוקדם יותר, אמר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה כי העימותים האחרונים בין ישראל ואמריקה הם בסך הכל הצגה. בטקס אזכרה שנערך בביירות למטיף הדת האיסלמי הפרו-סורי, פתחי יכן, שנפטר לפני שבוע, אמר נסראללה כי "ההתנחלות ממשיכה כשברקע יש הצגה. אובמה, קלינטון ומיטשל עושים עצמם לוחצים על ישראל, וישראל כביכול עומדת בפני האמריקאים. ישראל היא לא יותר ממכשיר צבאי ביד המערב, מן בסיס צבאי אמריקאי מתקדם במזרח התיכון".

נסראללה ציין עוד כי "ההתנחלות נמשכת, ייהוד ירושלים נמשך, וכעת אנו עומדים מול ייהוד פלסטין ולא רק מול ייהוד ירושלים. אנחנו נמצאים בשלב מסוכן של הסוגייה הפלסטינית. יש להישאר ערניים ולשאת באחריות. אל תמתינו, לא לאובמה, ולא למי שיבוא אחריו".

נסראללה התייחס לכוננות בגבול הלבנוני ואף לצורך בהמשך קיומו של חיזבאללה כארגון חמוש ואמר כי "אנחנו שומעים עליה בטונים בישראל ודיבורים על מלחמה חדשה, ועל כוונה לשים את לבנון כמטרה. במקרה כזה, מה האפשרות בפני לבנון ועמה? הם יוכלו לפנות רק להתנגדות. הישראלים פעלו לתיקון נקודות החולשה שלהם מאז מלחמת לבנון השנייה באימונים ובתרגולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully