וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מערכת אכיפת החוק מנהלת קרקס"

יועץ התקשורת של אולמרט הגיב בזעם להמלצת המשטרה להעמיד לדין את רה"מ לשעבר בפרשת המינויים הפוליטיים. מוקדם יותר היום הוחלט לסגור את תיק כרמייה

אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיב הערב (שני) להמלצת המשטרה להעמיד לדין את אולמרט בפרשת המינויים הפוליטיים. לדברי דן, "הפרקליטות והמשטרה מנסות לטשטש ולהסוות את העובדה שתיק כרמיה נסגר היום, אחרי סחבת ועינוי דין שנמשכו 3 שנים, ולכן מוציאות במכוון באותו יום גם הודעה על המלצה בחקירה אחרת. לציבור כבר נמאס מהתנהלות זו של הפרקליטות והמשטרה שעוסקות ביצירת ספינים תקשורתיים תוך התחשבנות קטנונית ובלתי ראויה. צר לנו שקרקס שכזה מנוהל על ידי מערכת אכיפת החוק".

הערב הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד את אולמרט לדין בפרשת המינויים וההטבות לחברי ליכוד.

צוות החקירה המשטרתי סבור כי נמצאה תשתית ראייתית לכך שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט פעל תוך ניגוד עניינים חמור בקידום מינויים ומתן הטבות לחברי מרכז או מקורבים. ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יואב סגלוביץ אימץ את מסקנות יאח"ה לפיהן נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות פליליות של מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור, כנגד מר אולמרט וכן כנגד עובד יחזקאל- עוזרו הבכיר (לשעבר) ורענן דינור- מנכ"ל משרד התמ"ת (לשעבר).

החקירה בפרשת המינויים וההטבות נפתחה באוקטובר 2007 בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה ובוצעה על ידי צוות חקירה מיוחד בראשות ראש יאח"ה, תת ניצב שלומי איילון. החקירה נפתחה בעקבות דו"ח מבקר המדינה, ש"זיהה חשד לפלילים" בהתנהלות אולמרט. המבקר קבע כי בעת שכיהן כשר התמ"ת, הוא ומנכ"ל משרדו רענן דינור העבירו שורה של מינויים פוליטיים ברשות לעסקים קטנים ובינוניים של חברי מרכז ליכוד שלא היו ראויים לתפקידים.

מוקדם יותר היום הודיע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על סגירת תיק החקירה ב"פרשת כרמיה" מחוסר ראיות נגד ראש הממשלה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשטרה סיימו לפני ארבעה חודשים את החקירה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת הבית ברחוב כרמיה. בתום החקירה אימץ ראש אח"מ ניצב יואב סגלוביץ' את מסקנות יאח"ה, לפיהן לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות פליליות כנגד אולמרט בפרשה זו.

בתגובה להחלטה לסגור את התיק אמר אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כי "שלוש שנים של חקירה בלתי נגמרת, של הדלפות מגמתיות ושל שלל הצהרות מתלהמות ופוגעניות נגד אולמרט, מסתיימות היום בקול דממה דקה".

דן הוסיף כי "מדובר בהחלטה שהיתה צריכה להתקבל כבר מזמן ולא אחרי שלוש שנים לאחר שהורידו כבר ראש ממשלה מכהן. פרשה זו מתווספת לפרשת בנק לאומי שנסגרה אף היא ואין לנו ספק כי בסופו של דבר זה יהיה גורלן גם של יתר הפרשות".

פרסום ראשון: 17:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully