וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "יש מגעים רציניים לשחרור גלעד"

אביו של החייל החטוף, גלעד שליט, הבהיר כי מתנהלים מגעים רציניים בעניינו אך אין ביכולתו לפרט בעניין. אתמול דחתה ועדת השרים לחקיקה את הדיון ב"חוק שליט"

אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נעם שליט, אמר היום (שני) כי מתנהלים מגעים רציניים לשחרור בנו, גלעד. שליט הוסיף כי הוא אינו יכול לפרט יותר ממה שאמר בעניין. שליט אמר את הדברים לאחר שיחה שערך בכנסת עם חברי סיעת מרצ, כך דווח בקול ישראל.

אתמול דחתה ועדת השרים לחקיקה בפעם השלישית את הדיון על הצעת חוק גלעד שליט של ח"כ דני דנון. דנון הגיב על הדחייה ואמר כי "ההיסוסים וחוסר הביטחון בצד הישראלי מחלישים את עמידתנו מול חמאס. בכוונתי להמשיך ולקדם את הצעת החוק". על פי הצעת החוק, הנתמכת על ידי 19 חברי כנסת ממפלגות הימין, מוצע למנוע ביקורים אצל אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל, כל עוד החייל גלעד שליט מוחזק בשבי. לפי ההצעה, יימנעו ביקורי משפחות וגורמים אחרים, אך לא ביקורי עורך דין ונציגים של הצלב האדום.

מוקדם יותר, פורסם בעיתון סעודי על פי מקור מהימן כי "מצרים סיימה כבר לפני חודשיים לגבש עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט תמורת שחרור 1,100 אסירים פלסטינים ומה שנותר כעת הוא רק חתימה של ישראל וחמאס". המקור אמר כי מצרים סבורה שמטרת ביקורו בשבוע שעבר של השליח הישראלי למשא ומתן לשחרור שליט, חגי הדס, במצרים הייתה "ניסיון לגרוף הישגים נוספים בעסקה".

לפני כשבועיים הופיע שליט בפני ועדה של האו"ם בז'נבה ומסר בה את עדותו לגבי חטיפת בנו גלעד על ידי חמאס. הוועדה בראשותו של השופט ריצ'רד גולדסטון חוקרת את התנהלות צה"ל בעזה בזמן מבצע "עופרת יצוקה". לוואלה! חדשות נודע כי שליט השמיע בעת עדותו קלטת ששחרר חמאס בתום שנה לשבי גלעד, בה נשמע בנו מספר כיצד ממשלת ישראל נטשה אותו בליווי קריאה לשחרור האסירים. נעם שליט אמר בפני הוועדה כי "חמאס מתעלם מהזכויות הבסיסיות ביותר המפורטות באמנת ז'נבה הבין לאומית, ביניהן הזכות לקבלת ביקור של הצלב האדום".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully