וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים: לחקור את מעשי צה"ל בעופרת יצוקה

ארגון "רבנים למען זכויות האדם" השיק קמפיין חדש שקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח בחקירה אובייקטיבית ומקיפה של התנהלות צה"ל במבצע עופרת יצוקה

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות "רבנים למען זכויות האדם")

ארגון "רבנים למען זכויות האדם" יוצא בקמפיין חדש שקורא לחקירה ישראלית ובלתי תלויה של התנהלות צה"ל במהלך אירועי מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. הקפיין מבוסס על עדויות של ישראל ופלסטינים, שבהן נטען כי במהלך המבצע נפגעו אזרחים. הקמפיין פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה לפתוח בחקירה אובייקטיבית ומקיפה של התנהלות צה"ל.

במסגרת הקמפיין הושק סרטון שבו מקריינים האמנים רמי הויברגר, עמיר לב וג'וזף שפרינצק, עדויות של חיילים ישראלים. מנכ"ל הארגון, הרב אריק אשרמן, אמר כי "אני מתפלל שהעדויות מתייחסות למקרים בודדים שאינם מעידים על כשלים מערכתיים, אבל העדויות אמינות דיין והחששות העולים מהן חמורים דיין ומחייבים חקירה יסודית ומעמיקה".

עד כה דחה היועץ המשפטי פניות של ארגוני זכויות אדם שדרשו לפתוח בחקירה בלתי תלויה של אירועי עופרת יצוקה. ארגון "שומרי משפט" הצטרף לתביעה לחקירה "בשם המוסר היהודי, הזהות הישראלית וערכי טוהר הנשק". הקמפיין יוצא הדופן שהחל בהשקת הסרטון ואתר אינטרנט שבו מופיעות העדויות, עושה שימוש גם באזכורים מתוך מקורות יהודיים וישראליים.

מובילי הקמפיין טוענים כי הוא פונה לקהלי יעד מגוונים, כולל אנשי מרכז וימין. "השאלות המוסריות הן בעלות השלכות כה עמוקות", אומר הרב אשרמן, "עד כי אנחנו חייבים להניח למה שמפריד בינינו, כדי להציל את מה שמאחד אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully