וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה מיוחדת תדון בשחרור רוצחי דני כץ

בית המשפט העליון ביטל את האיסור על שחרורם המוקדם של שלושה מרוצחי הנער. לדברי השופטים, החלטה קודמת של ועדת השחרורים שלא לשחררם נגועה בדעה קדומה

בית המשפט העליון ביטל היום (שני) את האיסור על שחרורם המוקדם של רוצחי הנער דני כץ וקבע כי ועדת שחרורים מיוחדת תדון בעניינם. בכך קיבלו השופטים את ערעור המדינה על פסיקת בית המשפט המחוזי בנצרת, שביטל את החלטת ועדת השחרורים, לפיה אין לשחרר את רוצחי כץ. סמיר גנאמה, פתחי גנאמה וטראד עלי גנאים נדונו ב-1985 למאסר עולם בצירוף 27 שנות מאסר בגין חטיפתו ורציחתו של הנער. יחד עמם הורשעו שניים נוספים, אשר הורשעו בהמשך במעשה רצח נוסף. עונשם של העותרים נקצב על ידי הנשיא ל-30 שנה.

לפני כחצי שנה ביטל בית המשפט המחוזי בנצרת את החלטת ועדת השחרורים שלא לשחרר את השלושה לאחר שריצו שני שלישים מעונשם, לאחר שקבע כי נפלו פגמים בפעולתה של הוועדה והיא חרגה מסמכותה, בין היתר בכך שאפשרה לבני משפחת כץ להשתתף בדיון הוועדה.

שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות מתחה בהכרעת הדין ביקורת חריפה על קביעת ועדת השחרורים. "אמירות הוועדה", כתבה, "נוסחו בלשון חריפה ונחרצת כבר בפתח ההחלטה תוך חריגה ברורה ממתחם שיקול הדעת המסור לה, יש בהן כדי להאפיל על יתר השיקולים והנימוקים שפורטו בהמשך החלטתה והן מעוררות בעיניי חשש לקיומה של דעה קדומה שגובשה מלכתחילה כי אין מקום לשחרור על תנאי של המשיבים".

  • עוד באותו נושא:
  • דני כץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully