וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מתגייסת לתווך בין פתח לחמאס

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני נפגש עם שר החוץ האירני מותקי במצרים והשניים דנו בסכסוך הפנים פלסטיני ובמשא ומתן עם חמאס

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת נפגש לפני שלושה ימים עם שר החוץ האירני מונשהר מותקי במצרים. כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. מדובר בפגישה ראשונה מסוגה מאז נוסדה הרשות הפלסטינית בשנת 1994. לטענת מקור פלסטיני, שביקש להישאר בעילום שם, השניים דנו בסכסוך הפנים פלסטיני ובמשא ומתן בין חמאס לפתח.

בתוך כך, הודיעה היום מצרים, המתווכת בשיחות הפיוס בין פתח וחמאס, על דחייה נוספת של מועד סיום הסכסוך בין שתי התנועות ל-25 באוגוסט. ההודעה על הדחייה לוותה בחילופי האשמות בין הצדדים בנוגע לסיבות להמשך הדחייה בפיוס. מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הצבאי של הרשות בגדה, החבר בצוות הנושא ונותן עם חמאס בקהיר האשים את חמאס כי "הם אינם מוכנים לטפל בבעיות מהיסוד".

פרג' התייחס לידיעות על הכוונה להקים מנגנון ביטחון משותף לפתח וחמאס במסגרת הפיוס בין התנועות ואמר כי "ביקשנו מחמאס מההתחלה להשיב עשרת אלפים אנשי ביטחון לעמדותיהם ברצועת עזה כשלב ביניים עד אשר ישובו כל אנשי הביטחון ברצועה לתפקידיהם, אולם בחמאס מוכנים להשיב בשלב הראשון רק 300 פעילים לרצועת עזה, ורק 3,000 פעילים בסופו של דבר. כמו כן מעוניינים בחמאס שנשתף אותם במנגנוני הביטחון בגדה המערבית והדבר אינו בא בחשבון".

פרג' התייחס לטענות שמעלים בחמאס על מעצרים פוליטיים שמבצעים מנגנוני הביטחון של הרשות כנגד אנשיהם בגדה ואמר כי "ההאשמות הללו אינן אלא תירוץ שמעלים בחמאס להכשלת השיחות לפיוס. כל המעצרים שמבוצעים בגדה הם כנגד אנשים שמנסים לפגוע בביטחון וביציבות השלטונית בגדה, והם האמצעי למנוע שמה שקרה בעזה יתרחש גם בגדה".

חבר הלשכה המדינית של חמאס עזת א-רישק אמר כי "התעקשותה של תנועת פתח בחלק מהנושאים וחזרתה בה מהסכמותיה בנושאים אחרים, כמו גם אי סיום תיק המעצרים הפוליטיים בגדה המערבית שאינו נלקח ברצינות מוחלטת הם הסיבות לכך שהשיחות נמשכות עד עתה ללא הגעה להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully