וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לתאי השומן יש רגשות

תאי שומן "מרגישים" השמנה וגורמים למחלות הקשורות בה. כך עולה ממחקר גרמני -ישראלי חדש. אולם, לא ברור כיצד תאי השומן "חשים" את השינוי בסביבתם

מחקר ישראלי-גרמני חדש שבחן כיצד תאי השומן בגוף "חשים" את השינוי בסביבתם בהשמנה, גילה כי התאים מתרגמים אותו לשינוי תפקודי שתורם להתפתחות מחלות המלוות השמנה.

ב-15 השנים האחרונות השתנתה הראייה לגבי תפקוד רקמות השומן בגוף, מרקמה שנתפסה כמאגר פאסיבי של עודפי האנרגיה בגוף, לרקמה המתקשרת באופן פעיל ומבקרת פעילויות החיונית לבריאות. בהשמנה, תאי השומן נחשפים לסביבה משתנה, כגון תאי דלקת, עודף חומרי מזון, וירידה במתח החמצן ברקמה. אולם, לא ברור כיצד תאי השומן "חשים" את השינוי בסביבתם בהשמנה, ומתרגמים אותו לשינוי תפקודי שתורם להתפתחות המחלות המלוות השמנה.

על מנת לענות על שאלה זו, ביסס צוות החוקרים בשני מרכזים – בבאר-שבע (ביה"ח סורוקה) ובלייפציג, מערך לאיסוף דגימות רקמות שומן תת-עוריות ומתוך חלל הבטן מאנשים שעברו ניתוחי בטן. הם זיהו מסלול העברת "אותות עקה (סטרס)" בתאי השומן, המשופע בתאי שומן תוך-בטני בהשמנה, בהתאמה, למידת צבירת השומן בחלל הבטן, תופעה הקשורה להתפתחות סוכרת ומחלות לב וכלי דם.

"חשיבות המחקר הינה לא רק בהבנת התהליכים המתווכים בין השמנה תוך-ביטנית לתחלואה, אלא גם בסיכוי שניתן יהיה להשפיע על מסלול האותות שזוהה על מנת להפחית את המחיר הבריאותי שמשלמים אנשים עם השמנה תוך-בטנית", הדגיש ד"ר רודיך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully