וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולטר קרונקייט: מותה של אגדת חדשות

העיתונאי, מגדולי מגישי החדשות בהיסטוריה מת הלילה בניו יורק. בין השאר דיווח על נחיתת האדם הראשון על הירח. אובמה: "הוא היה קול של ודאות בעולם של חוסר ודאות"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מגיש החדשות של רשת CBS, וולטר קרונקייט, מת הלילה (שבת) בגיל 92 בניו יורק. קרונקייט, מי שנחשב לגדול מגישי החדשות (Anchorman), ידוע בעיקר בזכות קולו הסמכותי, אשר דיווח על הגדולים באירועי המאה ה-20, ביניהם נחיתת האדם הראשון על הירח. משפחתו של קרונקייט פרסמה הצהרה לפיה הוא נפטר ממחלה קשה. נשיא ארצות הברית ברק אובמה ספד לקרונקייט במילים: "ידעת שאתה יכול לסמוך עליו שינחה את דרכך בתוך סבך האירועים המקיפים אותך. קולו הבטוח הוביל את דרכנו בעולם הלא-בטוח. הוא היה כמו משפחה לכולנו ומעולם לא איכזב אותנו".

דון היואיט, מנהל ברשת הטלוויזיה בה הועסק קרונקייט, CBS, ויוצר התוכנית "60 דקות", אמר כי קרונקייט היה "מאנשי החדשות הנדירים, שהיו הכל באדם אחד: כותב, עורך ושדר". לדבריו, "אנשים מסוג זה הולכים לבלי שוב ואין באמת מי שיחליף אותם".

קרונקייט שימש כמגיש הראשי של מהדורת החדשות המרכזית של רשת CBS בין השנים 1962 עד 1981. השפעתו של קרונקייט הייתה כה חזקה, עד שבעת שהביע תהיות לגבי צדקתה של מלחמת וייטנאם, אמר נשיא ארצות הברית דאז, לינדון גו'נסון: "אם הפסדתי את קרונקייט, הפסדתי את דעת הקהל האמריקאית".

בתחילת דרכו כמגיש סיקר קרונקייט, בין היתר, גם את רציחתו של הנשיא האמריקאי ג'ון פ. קנדי. אהבתו העיקרית הוקדשה לתוכנית החלל האמריקאית ולהישגיה. קרונקייט סיפר שבעת שסיקר את נחיתת האדם הראשון על הירח, בשנת 1969, כל שיכל להוציא מפיו היה: "וואו, אלוהים, הו...", "מילים היסטוריות, ללא ספק", התבדח שנים מאוחר יותר.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully