וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם: החרדים לא יקבלו שירותים

ראש העירייה, ניר ברקת, הורה להפסיק את שירותי העירייה בשכונות החרדיות גאולה ומאה שערים בעיר במטרה למנוע את סיכון חיי עובדי העירייה. "מצרים על הפגיעה הנכפית על תושבי האזור". במשטרה נערכים בכוננות שיא לחידוש ההפגנות

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הורה היום (רביעי) להפסיק את שירותי העירייה באזור השכונות החרדיות גאולה ומאה שערים בעיר במטרה למנוע את סיכון חיי עובדי העירייה באזור ולאור האיומים והפגיעה ברכוש העירייה. מהעירייה נמסר כי השירותים לא יינתנו עד אשר יתאפשר מתן שירות ללא סיכון חיי אדם.

בהודעה רשמית של העירייה נמסר כי "עיריית ירושלים מצרה על הפגיעה הנכפית על תושבי האזור שאינם קשורים לאירועים המתרחשים כעת באזור זה, ומקווה לחדש את השירות לתושבים בהקדם". בעירייה סיפרו כי כתוצאה מההתפרעויות, נפגעו עד עתה 2 רכבי טאטוא, קרוב ל- 50 מכולות ומתקני אשפה וכן הותקפו עובדי ניקיון של העירייה.


הערב התחדשו המהומות בירושלים בעקבות החלטת העירייה. כ-150 חרדים מפגינים בשעה זו בכיכר השבת בעיר ומבעירים פחים במחאה על החלטת העירייה להפסיק לשרת את השכונות החרדיות. כוחות גדולים של משטרה נמצאים במקום. ובמשטרה נערכים בכוננות שיא מחשש שהמהומות יתרחבו.

החלטת העירייה על הפסקת השירותים מגיעה בין היתר בעקבות מחאתם המתמשכת של החרדים בעיר נגד מעצרה של האם החשודה שהרעיבה את בנה בן ה-3. היום הבעירו החרדים פחי אשפה ברחוב בר אילן, בכיכר השבת וברחוב יחזקאל וחסמו את הכבישים לתנועת כלי רכב.

כוחות משטרה הגיעו למקום על מנת לכבות ולפנות את הפחים שהבעירו המפגינים החרדים. חמישה חרדים נעצרו במהלך האירוע. מהמשטרה נמסר כי גם בעיר בית שמש הבעירו חרדים מספר פחי אשפה במחאה על מעצר האם.

הפגנות אלימות

בשל ההפגנות, נסגרו לתנועה בשעות הצהריים הרחובות שטראוס, ישעיהו, וצפניה בירושלים עקב הבערות פחים והתגודדויות החרדים. החרדים יידו אבנים גם לעבר שדרות בר-לב וכמה כלי רכב ואוטובוסים ניזוקו כתוצאה מכך. שוטר מג"ב נפצע קל בידו מפגיעת אבן שנזרקה לעברו ופונה לקבלת טיפול רפואי. כלל הכבישים שנסגרו בשל ההפגנות בבירה נפתחו לתנועה בשעות אחר הצהריים.

ביום שבת הגיעו כמה מאות מפגינים חרדים לרחוב שבטי ישראל פינת הנביאים בירושלים, והחלו להפגין נגד הפתיחה המתוכננת של חניון קרתא בעיר. המשטרה הקימה מחסומים באזור ושהתה בכוחות מתוגברים. עוד דווח כי החרדים ניסו לפרוץ את המחסומים, התעמתו עם השוטרים, קראו לעברם קריאות גנאי והשליכו עליהם אבנים. עד כה לא דווח על נפגעים.

בנוסף, כמה עשרות מפגינים חרדים לאזור חניון קרתא עצמו והפגינו בסמוך לו. מהמשטרה נמסר כי כמה מהם התיישבו על כביש הגישה לחניון ומנעו מהרכבים להיכנס אליו. חרדי אחד נעצר ונלקח לחקירה לאחר שנשכב מתחת לגלגלי אוטובוס ומנע ממנו לנסוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully