וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום עכשיו: "ההתנחלויות הן הבעיה שלנו"

במקביל ללחץ הבינלאומי להקפאת הבנייה בהתנחלויות, השיקה תנועת "שלום עכשיו" קמפיין חדש שנועד להזכיר לישראלים כי ההתנחלויות הן בעיה "שלי ושלך"

גדעון צנטנר

(צילום : גדעון צנטנר, עריכה : גדי וינסטוק)

תנועת "שלום עכשיו" השיקה היום (שלישי) קמפיין חדש הפונה לקהל הישראלי בדרישה להקפאת הבנייה בהתנחלויות, תחת הכותרת – "ההתנחלויות הן לא בעיה של אובמה, ולא בעיה של העולם אלא בעיה שלך". במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר בירושלים אמר מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר: "הציבור הישראלי עבר שטיפת מוח שהתחילה במפלגת העבודה, המשיכה בקדימה ובליכוד וכמובן במפלגות הימין, על חשיבות הבנייה בהתנחלויות ועל כך שהן בגדר אינטרס לאומי. אנחנו רוצים להזכיר לציבור הישראלי שההתנחלויות הן המכשול העיקרי להגעה לפתרון שתי המדינות.

מוסי רז, שהתמודד בבחירות האחרונות מטעם מפלגת מרצ-התנועה החדשה וממקימי שלום עכשיו סיפר כי המדינה משקיעה בתקציב 2009 לא פחות מ – 6 וחצי מיליארד שקל, ו-13 מיליארד שקל בסך הכל בשנתיים הקרובות בהתנחלויות, שמשלם המיסים מוציא מכיסו. "הדבר בולט לעין והגיע הזמן להגיד שההתנחלויות הן מכשול לביטחון, הן פוגעות באינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, חיילים מחרפים את נפשם ולפעמים נהרגים על הגנתן".

לפני כחודש פרסמה שלום עכשיו דו"ח לפיו 44% מהשטח שעליו חולשים המאחזים הבלתי חוקיים ביו"ש הם קרקע פלסטינית פרטית. מהדו"ח, שהסתמך על מפות של המנהל האזרחי, עולה שמתוך 100 המאחזים הפרוסים בשטחים, כ-80 יושבים באופן חלקי או מלא נמצאים על קרקע פלסטינית פרטית. בנוסף טענו כי במשך שנים מנסים להסתיר את הנתונים הללו מעיני הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully