וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: ערוץ 10 - לשמור או לסגור?

ערוץ 10, שצבר חובות רבים, עומד בפני סכנת סגירה. אנו רוצים לשמוע את דעתכם. האם יש לשמור על כלב השמירה של הדמוקרטיה, או לגבות את החובות ולסגרו. טקבקו לנו

יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10 הודיע אתמול כי בעלי המניות של הערוץ יפסיקו להזרים כסף לערוץ בחודש הבא. התוצאה הצפויה של המהלך היא החשכת ערוץ 10. "היתה לי סדרת שיחות במשך השבוע עם שותפי שלא ראו גרוש. שלושתם החליטו על הפסקה מיידית של הזרמת כסף לערוץ, והכתפיים שלי לא רחבות מספיק". סיפר מימן.

מאז הקמתו, סיפקו ערוץ 10 ומערכת החדשות של הערוץ לא מעט ידיעות חדשותיות בלעדיות, כמו גם תוכניות מקור, סרטי תעודה וחשיפות חשובות. עובדי הערוץ מעידים כי הם פועלים מתוך תחושת שליחות "למען עם ישראל" ומגינים על הדמוקרטיה. יחד עם זאת, לא שילם הערוץ את חובותיו עומדים על כ-43 מיליוני שקלים, בין היתר בגין מחויבויות תוכן, דמי זיכיון ותמלוגים.

הקושי להתמודד עם תנאי התחרות הקשים מול ערוץ 2 הובילו את הערוץ לגרעונות רבים, שהביאו גם לחוסר יציבות בתוכן ולמאבק קשה של ראשי הערוץ עם היוצרים. בשיאו "פרצו" היוצרים בשיא מאבקם לאולפני הערוץ באמצע שידור התכנית "היום שהיה" עם גיא זוהר.

במידה ואכן לא יימצא פיתרון וייסגר הערוץ, סביר להניח כי יפורסם מכרז להקמת ערוץ טלוויזיה חדש ונוסף במקומו - עם זאת, לאור התוצאות הכספיות העגומות של ערוץ 10 - ספק רב האם למכרז שכזה תהיה כמות נכבדה ומכובדת כל כך של דורשים כפי שנרשמה במכרז הקודם.

האם חשוב לשמור על ערוץ מסחרי נוסף, שמהווה כלב שמירה של הדמוקרטיה? האם הגורמים המעורבים צריכים לעשות מאמץ משותף על מנת להמשיך לקיים את הערוץ? או שמא ערוץ 10 אינו שונה מאף מעסיק או גוף אחר שאינו משלם את חובותיו, ולכן יש להכריחו לשלם? הצביעו וטקבקו לנו, גם בוידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully