וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: שפעת החזירים דומה ל"שפעת הספרדית"

על פי מחקר שנערך באוניברסיטת וויסקונסין, הנגיף של שפעת החזירים זהה לנגיף שגרם למגיפה ב-1918 והוביל למותם של מאה מיליון בני אדם. "הוירוס מזיק יותר משפעת רגילה"

מחקרים בבעלי חיים חושפים כי שפעת החזירים גורמת יותר נזק למערכת הנשימה מאשר שפעת עונתית רגילה. המחקרים הראו שנגיפי שפעת החזירים מתרבים במספרים גדולים יותר ברחבי מערכת הנשימה וכך גורמים ליותר נזק. מהמחקרים עולה עוד, כי במקום להישאר רק בראש כמו שפעת רגילה, הנגיף חודר עמוק יותר לרקמות מערכת הנשימה, ומגדיל את הסיכוי ללקות בדלקת ריאות. המחקר שבוצע באוניברסיטת וויסקונסין התפרסם בכתב העת "נייצ'ר".

המחקר אף הציע אפשרות, לפיה שפעת החזירים פועלת בצורה דומה לוירוס השפעת שהתפתח למגפה הגדולה ב-1918 והביא למותם של כמאה מיליון בני אדם. גם לוירוס מ-1918 יש יכולת רבה יותר לגרום נזק למערכת הנשימה מאשר לשפעת הסטנדרטית.

החוקרים ביססו את עבודתם על מחקר בבעלי חיים, ביניהם חמוסים, קופים ועכברים. הם גם לקחו דגימות מאנשים ששרדו את המגיפה ב-1918 וגילו שיש להם "חסינות יתר" מפני שפעת החזירים הנוכחית, עובדה נוספת המצביעה על הדימיון בין שני הנגיפים.

עם זאת, צוות המחקר הבהיר כי שפעת החזירים גורמת, ברוב המוחלט של המקרים, לסימפטומים מתונים בלבד, וכי הנגיף רגיש לתרופות אנטי-ויראליות.

היום נמסר ממשרד הבריאות כי תיירת משבדיה מאושפזת במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר שלקתה בשפעת החזירים. מאז שפרצה המחלה, זהו המקרה הראשון של אשפוז במצב קשה על רקע הידבקות במחלה. אמה של התיירת, לקתה אף היא במחלה והיא מאושפזת במצב קל. טרם ברור האם השתיים נדבקו בשפעת בישראל או בחו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully