וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון: "דו"ח האו"ם יהיה מאוזן"

יו"ר ועדת האו"ם לחקירת מבצע עופרת יצוקה הבטיח כי יעשה כל שביכולתו כדי שהדו"ח יהיה הוגן והצהיר כי "הדו"ח יתייחס לפרשת חטיפתו של גלעד שליט "

יו"ר ועדת האו"ם לחקירת מבצע עופרת יצוקה, השופט ריצ'ארד גולדסטון הבטיח היום (שבת) כי יעשה כל שביכולתו כדי שדו"ח הוועדה יהיה מאוזן והוגן לכל הצדדים. בראיון לתוכנית "רואים עולם" בערוץ הראשון אמר גולדסטון כי הדו"ח הסופי של הוועדה יתייחס לפרשת חטיפתו של גלעד שליט ולסירוב של חוטפיו למסור כל מידע עליו.

כשנשאל מדוע לא הקים האו"ם ועדת חקירה במשך שבע שנים שבהן הופגזו יישובי הדרום בישראל בקסאמים, השיב גולדסטון כי העניין הועלה על ידי ארגונים לא ממשלתיים וכי ישראל הרשמית לא דרשה זאת במועצת הביטחון של האו"ם.

גולדסטון סיפר כי לא הצליח לשכנע את ראש הממשלה נתניהו לאפשר שיתוף פעולה רשמי של ישראל עם ועדת החקירה. חברי הוועדה החלו לכתוב מסקנות סופיות על מבצע צה"ל ברצועת עזה והדו"ח הסופי יפורסם לקראת סוף חודש ספטמבר.

ביום שני הופיע נעם שליט בפני ועדת האו"ם בז'נבה ומסר את עדותו לגבי חטיפת בנו גלעד על ידי חמאס. לוואלה! חדשות נודע כי שליט השמיע בעת עדותו קלטת ששחרר חמאס בתום שנה לשבי גלעד, בה נשמע בנו מספר כיצד ממשלת ישראל נטשה אותו בליווי קריאה לשחרור האסירים. נעם שליט אמר בפני הוועדה כי "חמאס מתעלם מהזכויות הבסיסיות ביותר המפורטות באמנת ז'נבה הבין לאומית, ביניהן הזכות לקבלת ביקור של הצלב האדום".

ועדת מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה על הקמת ועדה שתחקור את התנהלות צה"ל בעזה ותגלה האם הופרו כללי המשפט הבינלאומי במהלך המבצע בעזה. המועצה פירטה בהחלטתה כי המשלחת תחקור את תקיפות צה"ל ברצועה וכן את ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. ישראל אינה משתפת פעולה באופן רשמי עם חקירת הועדה כיוון שלטענתה, הוועדה אינה אובייקטיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully