וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אם אירן לא תתגמש - ננקוט צעדים

נשיא ארצות הברית קרא לאירן "לעלות על מסלול של הידברות", אך הבהיר: "לא נחכה לנצח". על האלימות ברפובליקה האיסלמית: "נמשיך לעקוב אחר המתרחש"

"אם עד ספטמבר אירן לא תשנה את עמדתה בנוגע לתוכנית הגרעין שלה, הקהילה הבינלאומית תיאלץ לנקוט בצעדים נוספים". כך הצהיר אחר הצהריים (שישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

במסיבת עיתונאים בתום פסגת שמונה המדינות המתועשות בל'אקווילה שבאיטליה, אמר אובמה: "הצענו לאירנים נתיב של הידברות, ואנחנו מקווים שהם יעלו עליו. איננו מתכוונים להמתין לנצח". עם זאת, הוא הבהיר, כי לא היתה כל כוונה לגבש סנקציות חדשות נגד אירן במהלך הפסגה וכי נושא זה יישקל מחדש בוועידת ה-G20 שתיערך בספטמבר.

עוד ציין הנשיא, כי מנהיגי המעצמות "עדיין מודאגים מאוד מהאירועים המחרידים שאירעו במהלך הבחירות לנשיאות באירן", וכי בכוונתם להמשיך ולעקוב גם בימים הקרובים אחר ההתרחשויות במדינה. לדבריו, אם אירן מעוניינת להשתלב בקהילה הבינלאומית, עליה לעמוד בנורמות הבינלאומיות ולנהוג באחריות כלפי אזרחיה.

בתוך כך, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, אמר אתמול כי תקיפה של ישראל נגד אירן לסיכול תוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית, תהיה בבחינת "אסון מוחלט". כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. סרקוזי אמר את הדברים לאחר שמנהיגי המדינות המתועשות החליטו כי יש צורך להמשיך את המשא ומתן עם טהרן, במטרה להפסיק את תוכניות פיתוח הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully