וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: "ישראל הכשילה את עסקת שליט"

נשיא מצרים האשים את ישראל בהכשלת עסקת שחרורו של שליט. לדבריו, חמאס עמד להעביר לידי מצרים את שליט ואז שבה ישראל והחלה להתמקח על שחרור אסירי החמאס

נשיא מצרים חוסני מובארק מאשים את ישראל כי הכשילה ברגע האחרון את עסקת שחרורו של גלעד שליט, מאחר שהציבה תנאים חדשים. לדברי מובארק, חמאס עמד להעביר לידי מצרים את גלעד שליט ואז שבה ישראל והחלה להתמקח על שחרור אסירי החמאס. כך דווח הלילה (שישי) בקול ישראל. גורמים בכירים בירושלים אמרו כי מתוך הרשימה הסופית של 450 אסירים, סרבה ישראל לשחרר 125 ודרשה כי חמאס יציג במקומם רשימה אחרת.

בתוך כך, אתמול דווח כי ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף במיל' עמוס גלעד, נסע לדיונים בקהיר בנושא עסקת שליט וגיבוש הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס בעזה. עם זאת חמאס הכחיש השבוע את הדיווחים כי בקרוב יתחדשו המגעים לשחרורו של שליט. בכיר הארגון ומחזיק "תיק שליט", ד"ר אוסאמה מזיני, אמר לסוכנות ידיעות פלסטינית כי ארגונו לא קיבל שום הודעה רשמית מהמתווכים המצרים על חידוש קרוב של המשא ומתן. בנוסף הבהיר כי חמאס לא הגיש רשימת אסירים חדשה במסגרת המגעים: "הרשימה שנמצאת אצל המצרים לא השתנתה".

לדברי מזיני, כל הדיווחים בישראל על חידוש קרוב של המשא ומתן לשחרור שליט מעיד כי ישראל מעוניינת לחדשו. מזיני התייחס גם לדבריו של נשיא מצרים חוסני מובארק, לפיהם שליט בריא ושלם באמרו: "איני יודע על מה הסתמך מובארק. איננו יכולים להוכיח בוודאות אם שליט חי או מת לאחר מבצע 'עופרת יצוקה'. רק החוג המצומצם שמחזיק בשליט יודע זאת".

אמש קראו מנהיגי ה-G8, לשחרורו המיידי של החייל החטוף גלעד שליט. כך עולה מנוסח ההצהרה של מנהיגי שמונה המדינות שהתכנסו בל'אקווילה שבאיטליה. עוד קראו מנהיגי המדינות המתועשות לפתיחה מיידית של המעברים לרצועת עזה לצורך סיוע הומניטרי והעברת סחורות לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully