וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: תקיפה ישראלית באירן? "אסון מוחלט"

נשיא צרפת הזהיר את ישראל בתום מפגש מנהיגי שמונה המדינות המתועשות מתקיפה חד צדדית על אתרי הגרעין של הרפבוליקה האיסלמית. המנהיגים קראו לשחרור מיידי של שליט

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, אמר הערב (חמישי) בתום ועידת הפסגה של מנהיגי ה-G8 (שמונה המדינות המתועשות בעולם) כי תקיפה של ישראל נגד אירן לסיכול תוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית, תהיה בבחינת "אסון מוחלט". כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. בתוך כך החליטו מנהיגי המדינות המתועשות כי יש צורך להמשיך את המשא ומתן עם טהרן, במטרה להפסיק את תוכניות פיתוח הגרעין.

מוקדם יותר קראו מנהיגי ה-G8, לשחרורו המיידי של החייל החטוף גלעד שליט. כך עולה מנוסח ההצהרה של מנהיגי שמונה המדינות שהתכנסו בל'אקווילה שבאיטליה. עוד קראו מנהיגי המדינות המתועשות לפתיחה מיידית של המעברים לרצועת עזה לצורך סיוע הומניטרי והעברת סחורות לפלסטינים.

בנוסף ציינו המנהיגים כי "הסכם שלום במזרח התיכון הינו חיוני לקהילה הבינלאומית. הסכם המתבסס על עקרון שתי המדינות לשני עמים. הסכם שיאפשר לישראל לחיות בשלום ובביטחון וייצור מדינה פלסטינית ריבונית". אלה למעשה הפרטים החשובים ביותר לדעת מנהיגי המדינות המתועשות בהצהרה שפורסמה בנוגע למזרח התיכון.

על פי הדיווח בסוכנות ידיעות איטלקית, חברי ה-G8 קראו לצדדים לחדש באופן מיידי את המשא ומתן ובירכו את הצעדים שבוצעו על ידי ישראל והפלסטינים במהלך השבועות האחרונים. עוד נמסר כי מדינות ה-G8 קוראות לצדדים לכבד את החלטות האו"ם הרלבנטיות. בין היתר מדובר על הפסקת הטרור והקפאת ההתנחלויות.

פרסום ראשון: 19:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully