וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "פירוק מגרעין ייעשה רק בדיאלוג"

נשיא ארה"ב ממשיך במדיניות הפיוס. בפתיחת ועידת ה-G-8 אמר, כי "חשוב להמשיך במאמצים לפתוח בדיאלוג עם אירן וצפון קוריאה כדי למנוע מהם לפתח נשק גרעיני"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק. קריינות: אילן שניג)

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר היום (רביעי) כי חשוב להמשיך במאמצים לפתוח בדיאלוג עם אירן וצפון קוריאה כדי לשכנע אותן מלפתח נשק גרעיני. לאחר שיחה עם נשיא איטליה ג'יורג'יו נפוליטנו בעיר ל'אקווילה, המארחת את ועידת ה-G-8, אמר אובמה כי השניים הסכימו "שחשוב מאד שהקהילה הבינלאומית תדון עם מדינות כגון אירן וצפון קוריאה ותעודד אותן לנקוט במסלול שסופו לא יהיה מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון וכדומה".

ועידת ה-G-8, שמונה המדינות המתועשות הגדולות בעולם, נפתחה בעיר ל'אקווילה שבאיטליה, אותה פקדה רעידת אדמה קטלנית לפני מספר חודשים. בוועידה ידונו במשבר הכלכלי העולמי, משבר המזון, שינוי האקלים ותוכנית הגרעין של אירן. הועידה תימשך שלושה ימים וישתתפו בה נשיא ארה"ב ברק אובמה, נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב ומנהיגי בריטניה, גרמניה, איטליה, צרפת, קנדה ויפן יחד עם נציגי האיחוד האירופי.

אתמול אמרה הילרי קלינטון, מזיכרת המדינה האמריקאית, כי ארה"ב מתכוונת לקרוא להטלת סנקציות נוספות על אירן, כדי לנסות ולשנות את התנהגותו של המשטר בטהרן. לדבריה, וושינגטון נותרה מודאגת מ"המרדף של אירן אחר נשק גרעיני, שעשוי לערער את היציבות במזרח התיכון ואף מעבר לכך". קלינטון אמרה את הדברים בראיון לרשת הטלוויזיה של ונצואלה.

מועצת הביטחון של האו"ם הוציאה בליל שלישי הודעת גינוי כנגד צפון קוריאה בעקבות שיגור שבעה טילים ביום שבת האחרון. בתום דיון שנערך בדלתיים סגורות בעקבות השיגורים בשבת לבקשת יפן, הצהירו במועצת הביטחון כי "צעדיה של צפון קוריאה מהווים איום לאזור ולעולם כולו".

כזכור, ביום שבת, ה-4 ביולי, יום העצמאות של ארצות הברית, שיגרה צפון קוריאה 7 טילים בליסטיים קצרי טווח במה שנראה כצעד מתגרה כלפי וושינגטון. "חברי מועצת הביטחון גינו והביעו דאגה עמוקה מהשיגורים, שמהווים הפרה של החלטות המועצה ושהינם איום לאזור ולעולם כולו", נכתב בהודעה של מועצת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully