וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: "תקיפה באירן - אופציה גרועה"

ראש המטות המשולבים מייק מאלן אמר כי תוצאותיה של תקיפה עשויות להיות גרועות משום שתערער את היציבות במזה"ת, ועליה לשמש מוצא אחרון

תקיפה צבאית לסיכול תוכנית הגרעין האירנית עדיין מונחת על השולחן, אך תוצאותיה עשויות להיות גרועות, וקשות לניבוי. כך אמר אמש (שלישי) ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב מייק מאלן. לדבריו, "אני חושש מאוד מתגובה של מדינה הנמצאת תחת מתקפה. זה מקום שחשוב לא להיכנס אליו, אם יש לנו אפשרות כזו".

"התקיפה היא אופציה, אך כמוצא אחרון בלבד, משום שהיא צפויה לערער את היציבות באזור". מאלן אמר כי תקיפה שכזו עשויה להתבצע על ידי ישראל או ארה"ב, אך נזהר שלא לחזור על דבריו של סגן הנשיא ג'ו ביידן, שאמר כי לישראל יש הזכות להחליט בעצמה אם לתקוף באירן. הזהירות מבהירה כי ממשל אובמה מעדיף להימנע מתקיפה מצד כל מדינה.

מאלן, שאמר את הדברים במרכז ללימודים אסטרטגיים בוושינגטון, הוסיף כי חיוני להשיג פתרון "לפני שאירן תשיג יכולת גרעינית או לפני שמישהו יחליט לתקוף אותה". מאלן הוסיף כי לאירן דורשים בין שנה לשלוש שנים להשגת נשק גרעיני, שעשוי להצית מירוץ חימוש גרעיני בכל המזרח התיכון, ולכן יש למצות את האופציות הדיפלומטיות לפני שזה יקרה. "חלון הזמן הולך ונסגר", אמר.

אובמה הבהיר אתמול כי לישראל אין אור ירוק לתקיפה באירן. בראיון לרשת הטלוויזיה CNN נשאל אובמה האם הממשל האמריקאי נתן לישראל אישור לתקיפה, ועל כך השיב: "בהחלט לא". אובמה אמנם הבהיר, כי "איננו יכולים להכתיב למדינות אחרות מהן האינטרסים הביטחוניים שלהן", אבל הדגיש כי "מדיניות ארצות הברית היא לנסות לפתור את המשבר עם אירן בדרכי שלום ובאופן דיפלומטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully