וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא לך לחטוף זברה במזנון?

בדיקה של היצע המנות המוגשות בפרלמנטים ברחבי העולם מוכיחה שוב שחברי הכנסת שלנו מקופחים קולינרית. אפשר להתנחם בדבר אחד: בפרלמנט הפלסטיני המצב אפילו יותר גרוע

"מזנון הכנסת שוקק חיים פוליטיים", במילים אלו מתאר אתר האינטרנט הרשמי של משכן הכנסת את המזנון הפועל בבית המחוקקים. אז חיים פוליטיים יש אולי במזנון, אבל אוכל טוב כנראה שאין. הצצה לתפריטים של המזנונים והמסעדות בפרלמנטים ברחבי העולם מגלה שלחברי הכנסת ועובדי המשכן יש בהחלט במה לקנא. בפעם הבאה שמתארגנת משלחת חברי כנסת לבונדסטאג, צאו מנקודת הנחה שמטרתם העיקרית היא לא שיפור יחסי ישראל-גרמניה, אלא סתם לאכול טוב.

הפרלמנט הדרום אפריקני: מי שם לי זברה בצלחת?

הפרלמנט הדרום אפריקאי, הממוקם בקייפטאון, מנסה כמו חוקת המדינה כולה לשמר את התרבות של השבטים האפריקאיים לצד התחדשות. למנה ראשונה נהנים לרוב חברי הפרלמנט ממרק דלורית (Butternut Soup) – מרק כתום חצי-מתקתק. למנה עיקרית, לצד מנות קלאסיות כמו שניצל ופירה מוגש פעמים רבות אחד המאכלים הלאומיים – הבובוטי (Bobotie) – תבשיל המורכב מבשר טחון עם קארי מצופה בשכבת קרם סמיך מביצים ולעיתים גם מתפוחי אדמה. הפרלמנט האפריקאי גם משתמש במשאב הטבעי שלו – שוק הבשר הענף. לצד העופות ונתחי הבקר מוגש לעיתים קרובות גם בשר בנות-יענה ואף חיות אקזוטיות יותר כמו זברה או חזיר יבלות. למנה אחרונה מוגש לרוב "מלווה פודינג": עוגה בחושה חמה ומתוקה מאוד המוגשת עם פודינג קר בניחוח וניל מעליה.

הפרלמנט הגרמני: אוכל בסיסי, טעים ובמחיר סביר

בפרלמנט הגרמני (ה"בונדסטאג") חברים מעט מעל 600 חברי פרלמנט מהסיעות השונות, והבניין עצמו מנוהל בידי 2500 עובדים שונים. כמות האנשים הזו היא אחת מהסיבות לצורך בריבוי אפשרויות הסעדה.

בבונדסטאג מופעלות מספר מסעדות וקפיטריות, אשר מתחלקות בין בנייניו ואגפיו השונים של הפרלמנט; בבניין המרכזי, בו מתקיימות ישיבות הפרלמנט כולו, מופעלת מסעדה אחת לחברי הפרלמנט ואורחיהם, וכן קפיטריה. בבניין נוסף, בו מתקיימות ישיבות הוועדות השונות, מופעלת מסעדה בשירות עצמי ובבניין השלישי, בו מחזיקים רוב חברי הפרלמנט את לשכותיהם, מופעלים מסעדה, קפיטריה וחדר אוכל ענק (המכונה "קזינו"), אשר משרתים את כל חברי הפרלמנט והעובדים. פירושו של דבר שסך הכל פועלים בבונדסטאג שישה בתי אוכל בתצורות שונות.

כל בתי האוכל מנוהלים בידי חברות חיצוניות על בסיס החכרה למספר שנים, נכון להיום המפעילות הן חברות Käfer ו-Dussmann. כל מי שסועד בבתי האוכל הללו, ואין זה משנה אם מדובר במסעדה או בקפיטריה, מחויב לשלם עבור האוכל שלו, והמחירים זהים פחות או יותר למחירי מסעדות בברלין. בכל מסעדה ובית אוכל יש תפריט קבוע ותפריט מתחלף. בשבוע שעבר, לדוגמה, נהנו חברי הפרלמנט מהתפריט הבא:

- קציצות עגל עם סלט מלפפונים ותפוחי אדמה ברוטב חרדל.

- שניצל וינאי ברוטב תותי יער.

- טרטר דג מטיאס על מצע לחם פומפרניקל וסלט חסה.

- מרק כרישה מוקרם.

- רולדת דג עם תפוחי אדמה בחמאה ומחית בצל.

- פסטה פנה עם אספרגוס ומחית תירס.

- גולאש נקניקיות עם אטריות.

הקונגרס האמריקני: מרק שעועית מיתולוגי

מרק שעועית הוא המרכיב הקבוע במסעדת הסנאט האמריקאי, והוא מופיע בתפריט מדי יום ביומו. לסיבה לכך שהמרק המפורסם מככב בתפריט יש מספר גרסאות, אך אף אחת מהן לא רשמית. לפי גרסה אחת, מסורת מרק השעועית של הסנאט החלה בתחילת המאה העשרים, לבקשת הסנאטור פרד דוביוס ממדינת איידהו. גרסה אחרת טוענת כי המרק הוגש במיוחד לבקשת הסנאטור קנוט נלסון ממינסוטה, שחשף את אהבתו למאכל ב-1903. המתכון המשויך לסנאטור דוביוס כולל תפוחי אדמה מרוסקים. המתכון המוגש במסעדת הסנאט כיום לא כולל את מחית תפוחי האדמה המדוברת, אך כולל במקום זאת כולל בצל מושחם.

מצרכים: (המתכון לשמונה מנות)

קילו שעועית

כארבעה ליטר מים חמים

700 גרם קותלי חזיר מעושן

1בצל קצוץ

שתי כפות חמאה

מלח ופלפל

הכנה:

שטפו את השעועית במים חמים עד שהיא מלבינה במקצת. הניחו את השעועית בסיר עם מים חמים. הוסיפו את קותלי החזיר והשרו למשך כשלוש שעות כשהסיר מכוסה, בחשו מדי פעם. הוציאו את קותלי החזיר והניחו אותם בצד להצטננות. טחנו את הבשר והחזירו למרק. השחימו את הבצל קלות בחמאה. הוסיפו למרק. לפני ההגשה, הביאו לרתיחה והוסיפו מלח ופלפל לפי הטעם. מתכון לשמונה מנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפרלמנט האוסטרי: כאן יודעים לאכול טוב

בפרלמנט האוסטרי משקיעים בעובדים יותר מאשר בחברי הפרלמנט עצמם. במקום פועלים שני בתי אוכל: בבניין המרכזי מופעלת קפיטריה המשמשת את חברי שני בתי הפרלמנט (האסיפה הכללית ואסיפת מדינות המחוז האזוריות), אך מוזמנים לאכול בה גם עובדי הפרלמנט האחרים וכן מבקרים. השירות בה הינו עצמי והתפריט בה לרוב קבוע ומשתנה בחלוקה לימים קבועים. חברי הפרלמנט אינם מקבלים הנחה כלשהי בקניית הארוחות.

בבניין המשני, לעומת זאת, פועלת מסעדה המחוברת במעבר תת קרקעי לבניין הפרלמנט המרכזי. מסעדה זו מיועדת אך ורק לשימושם של אלפי העובדים הפרלמנטרים השונים של הבית. באפשרותם לבחור כל יום בין שני סוגי תפריטים שונים, והם זכאים גם לסבסוד חלקי של הארוחות והמשקאות שלהם. שני בתי האוכל מוחכרים לאותו מפעיל. האם זה עקב מורשת מדינת הרווחה שהתפתחה באוסטריה מאז נפילת הנאציזם, או שמא חברי הפרלמנט מרוויחים מספיק, כך שאפשר לתבוע מהם מחיר מלא? בכל מקרה, הנה פירוט של כמה מנות מאחד התפריטים היומיים במסעדת הפרלמנט:

מרק קרם תפוחים וסלרי עם קרוטונים מלחם כפרי, מרק בקר עם כבדי עוף, סלט קפרזה, לאקס מעושן עם קוויאר פורל וצלפים, ריזוטו עגבניות עם בזיליקום וטופו מעושן, טליאטלה ברוטב קרם פטריות, פילה בקר ברוטב יין פורט בליווי ירקות השוק ותפוחי אדמה ברוזמרין, וכמובן בל נשכח: שניצל וינאי בליווי סלט תפוחי אדמה וסלט ירוק. למי שעוד נשאר מקום, אפשר לבחור בין שני קינוחים: מוס משמנת חמוצה ופירות העונה או כופתאות תותים עם פירורי לחם וחמאה בליווי פירות בשמנת.

הפרלמנט הפלסטיני: מזדהים עם הסגר על עזה

מי אמר שאין בסיס לשלום בין ישראל לפלסטינים. חבר הפרלמנט הפלסטיני כדורה פארס סיפר לוואלה! חדשות עלהמצוקה הקולינרית הקשה בבית המחוקקים הפלסטיני : "איזה אוכל? הצחקת אותי. אין בכלל אוכל בפרלמנט הפלסטיני. אין שום מזנון ואין שום קפיטריה בתוך הפרלמנט. יש רק דוכן קטן שאפשר לקנות בו קפה או תה אבל אין שום מקום לקנות בו אוכל. מי יודע, אולי גם בזה ישראל אשמה. אולי היא הכניסה סעיף להסכם אוסלו האוסר להאכיל את חברי הפרלמנט הפלסטיני".

השתתפו בהכנת הכתבה: ארז רומס, ניר יהב, עומר רבין וטלי גולדשטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully