וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אין לישראל אור ירוק לתקיפה באירן

לדברי נשיא ארה"ב, ממשלו "בהחלט לא" נתן לישראל אישור לתקיפת מתקני הגרעין ברפובליקה האיסלמית. רק לפני יומיים הצהיר סגן הנשיא ביידן: לא נמנע מישראל לתקוף באירן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הצהיר היום (שלישי), כי לישראל אין אור ירוק לתקיפה באירן. בראיון לרשת הטלוויזיה CNN נשאל אובמה האם הממשל האמריקאי נתן לישראל אישור לתקיפה, ועל כך השיב: "בהחלט לא".

אובמה אמנם הבהיר, כי "איננו יכולים להכתיב למדינות אחרות מהן האינטרסים הביטחוניים שלהן", אבל הדגיש כי "מדיניות ארצות הברית היא לנסות לפתור את המשבר עם אירן בדרכי שלום ובאופן דיפלומטי".

דברי אובמה עומדים בסתירה להצהרות שהשמיע רק לפני יומיים סגנו, ג'ו ביידן. בראיון לרשת הטלוויזיה ABC אמר ביידן, כי ארה"ב לא תמנע מישראל לתקוף באירן. "ישראל יכולה להחליט בשביל עצמה. ישראל היא מדינה ריבונית וההחלטה שלה", הצהיר.

ביידן נשאל האם לדעתו דבריו של ראש הממשלה נתניהו, שהסכים עם הנשיא אובמה לתת לאירנים זמן עד סוף השנה לפתוח בדיאלוג ואם לאו הוא מוכן לקחת את העניינים לידיו, הם הגישה הנכונה בנושא. "ישראל יכולה להחליט בשביל עצמה. ישראל היא מדינה ריבונית וההחלטה שלה בנוגע לאירן, או כל מדינה אחרת, היא האינטרס שלה. ישראל רשאית לעשות זאת כפי שכל מדינה ריבונית רשאית".

"עם זאת", הוסיף ביידן, "אין לחץ מצד שום מדינה שתשנה את המדיניות האמריקאית או תגרום להאצת הקצב. אנו סבורים שהאינטרסים של ארה"ב משותפים גם לישראל ולעולם כולו. אם ממשלת נתניהו תחליט לנקוט בדרך פעולה אחרת, זוהי זכותה. זו אינה הבחירה שלנו. איני מתכוון לשער מה ישראל תעשה מבחינה צבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully