וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "בקרוב נתניע תהליך מדיני גדול"

שר הביטחון אמר בתום פגישתו עם השליח האמריקאי מיטשל, כי יש התקדמות במגעים בנושא עם ארה"ב. "הם פועלים מול מדינות ערב בנושא הנורמליזציה עם ישראל"

"יש התקדמות, אך יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור". כך אמר הערב (שני) שר הביטחון אהוד ברק, בתום פגישתו עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ון מיטשל בלונדון. לדבריו, לא צפויה להתפרסם בקרוב הודעה משותפת בנושא הבנייה בהתנחלויות, סוגיה שנויה במחלוקת בין הממשל האמריקאי לממשלת ישראל.

ברק, שנפגש עם מיטשל גם ביום שלישי בניו יורק, הביע אופטימיות בקשר ל"התנעת תהליך מדיני גדול בקרוב". שר הביטחון הוסיף כי הוא מאמין שארה"ב לוחצת על מדינות ערב לנרמל את יחסיהן עם ישראל בתגובה להקפאת הבנייה.

"בשעה שהם דורשים מישראל דרישות שיאפשרו התחלת תהליך מדיני, הם פונים במקביל גם לערבים ומבקשים שיתרמו לנושא מבחינת נורמליזציה עם ישראל", אמר ברק. "אנחנו מחפשים נוסחה שתאפשר לנו להראות נכונות לצרכים של הפלסטינים".

ברק כינה את השיחות עם מיטשל "טובות מאוד ומועילות", ואמר כי הן נוגעות לכל הנושאים הקשורים לתהליך השלום במזרח התיכון, כולל עם הפלסטינים, עם סוריה ועם לבנון. הוא הוסיף כי הם שוחחו על דרכים שיצמצמו את חילוקי הדעות בין המדינות בסוגיית ההתנחלויות, "כדי לדחוף קדימה את תהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully