וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמל הפלסטיני לסובלנות הפך לאתר אינטרנט

קבוצת ישראלים הקימה אנדרטה וירטואלית לזכר בנותיו של ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש, שנהרגו ב"עופרת יצוקה", והפכו את אביהם בעל כורחו לסמל של סובלנות בין שני העמים

סיפורו של ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש, הרופא שאיבד שלוש מבנותיו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, ריגש לא מעט ישראלים. הרופא הפלסטיני, שלאחרונה אף פורסם כי הוא מועמד לפרס נובל לשלום, הפך בעל כורחו לגשר בן שני העמים. לסמל של האדם הפשוט המשלם את נזקי מלחמות הגנרלים.

קבוצה של ישראלים החליטה להקים אנדרטה וירטואלית לזכר ביסאן, מיאר ואיה, שלושת בנותיו של אל –עייש. האתר, המופיע באנגלית, עברית וערבית. מספר את סיפורו הטרגי של לוחם השלום, מכיל תמונות ושירים שכתבו בנותיו ומציע לגולשים מכל העולם לשלוח מכתבים לאבו אל עייש, לחזק את ידו ולתמוך במאמצי ההסברה העולמיים שלו.

בנותיו של אל-עייש נהרגו בעת מבצע "עופרת יצוקה" , זאת לאחר שטנק ישראלי שיגר פגז לעבר ביתו. בתחקיר צה"ל עלה כי בית משפחת אבו אל-עייש נפגע מירי שני פגזי טנק לעברו. לדברי צה"ל, הפגזים נורו לאחר שכוח גולני, שפעל בשכונת סג'עייה, הותקף ביריות מבית סמוך. ד"ר אבו אל-עייש דחה את הטענה לפיה פעלו צלפים מאזור הבית שלו.

בחודש אפריל הגיש השר למאבק בעוני בבלגיה בפני ועדת הפרס את מועמדותו של אבו אל-עייש לפרס נובל לשלום בטענה כי הרופא ממחנה הפליטים ג'בליה "פעל רבות להפצת השלום". "שלוש מבנותיו נהרגו וחלק מבני משפחתו נפצעו בתקיפה ישראלית על ביתו בג'בליה", ציין השר הבלגי בהצעתו. "אולם למרות זאת הוא התעקש להמשיך בפעילותו ההומניטרית בבתי החולים בישראל, שבהם הוא עובד, מתוך נקודת הנחה שהרפואה היא מסר אנושי יותר מסתם מקצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully